Beste gasten, vragen die U stelt bij het aanmaken van een account kunnen door het beheer op dat ogenblik niet beantwoord worden.
Gelieve dus na het activeren van Uw account in te loggen en Uw vragen te stellen op het forum.

Oscar De Pauw

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.
Plaats reactie
Fil

Oscar De Pauw

Bericht door Fil »

Ik zoek informatie over Oscar De Pauw uit Eeklo.
Sergeant in het geheim leger WO2 , opgepakt voor spionage.
Na gevangenis in Gent gedeporteerd naar Bayreuth, later "overleden" tijdens dodenmars.
Bij cegesoma in Brussel vond ik een dossier, maar geen info over de activiteiten bij het Geheim Leger.
Oscar is mijn grootoom.
jef
Sponsor 2022-2023

Re: Oscar De Pauw

Bericht door jef »

Ongetwijfeld zit er informatie in Blok 15 Kwartier koningin Elisabeth in Evere. Stuur eens een mailtje naar eva.muys@mil.be. Ze zal je kunnen helpen.
Jef
Fil

Bericht door Fil »

Bedankt, Jef.
Ik stuur morgen asap een mailtje.
MRoegiers

Bericht door MRoegiers »

Dag Fil, mijn vader, Louis Roegiers (4/3/1910 - 27/11/2002) was weduwnaar van Oscars zus Adrienne (1/10/1910 - 13/11/1941). Ook mijn vader was lid van het Geheim Leger in Waarschoot. Ik heb spijtig genoeg niet veel informatie over zijn activiteiten in de weerstand. Ik wist wel van Oscar, zijn gevangenschap en zijn overlijden. Het zou me wel interesseren als ik meer informatie zou kunnen krijgen over Oscar, want zij werkten heel nauw samen.

Miek
BPS10

Bericht door BPS10 »

@jef. Bestaat deze dienst nog wel in Blok 15 van de kazerne te Evere? Ik tracht al maanden contact te zoeken via de website van Defensie alsook via Eva Muys maar krijg maar geen antwoord noch over de vraag of de dienst alsnog bestaat noch over het maken van een afspraak voor een bezoek?
Fil

Bericht door Fil »

@bps10
Deze dienst bestaat zeker nog, ook het email adres van Eva is nog steeds correct. Ik ontving onlangs nog een dossier van Geheim Leger. Heb er wel heel lang opgewacht en duidelijk moeten motiveren. Spannend!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bram1940
Beheerder

Bericht door Bram1940 »

Ter plaatse gaan inkijken, is mijn inziens nog steeds de beste optie. Wel eerst een afspraak maken met Eva Muys.

Groeten,
Bram
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”