Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Keuvelen over koetjes en kalfjes :-)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door mava105 »

In mei 1943 werd de Möhnedam en de Ederdam gebombardeerd door de Britten. Ik verkoop een aantal boeken die hieriover gaan.
Het betreft volgende titels (aanvulling in vet en cursief):
- Wasserkrieg 255 Blz met binnenin handtekening van de auteur Duitse taal - 10,00 euro
- The Dams Raid trough the lens Met handtekeningh van de auteur Engelse taal - 10,00 euro
- Als Deutrschlands Damme brachern Duitse taal - 7,00 euro
- Dambusters Chrach Sites Engelse taal - 5,00 euro
allemaal in uitstekende staat.
Vooral intressant voor mensen die jarenlang in de nabijgelegen garnisoenen gelgen hebben (Neheim, Werl, Soest Kassel)
Men kan me altijd mailen voor nadere info op marvan105

De hoger vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. Die zijn voor de koper.
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4384
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door Exjager »

Ook nog even dit onder de aandacht :

viewtopic.php?t=204
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1864
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door canadian2nd »

Juist Exjager.

Aan jou nu mava105 ...

Grt.
Jan.
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2271
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door Bram1940 »

Dag mava105,

Conform de forumregels graag even de prijs erbij vermelden en een foto plaatsen van de aangeboden boeken.

Alvast bedankt.

Groeten,
Bram
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door mava105 »

Sorry, ik slaag er niet meer in om foto's te plaatsen. Destijds veel gedaan, maar de ouderdom speelt me parten. Ben 80 +.
Graag enige ondersteuning in deze, waarvoor dank
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door one_O_five »

Het is voldoende de vraagprijs bij de boeken te vermelden Mava
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2271
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door Bram1940 »

In bijlage de boeken. De prijzen worden in het oorspronkelijke artikel aangevuld.

20240308_103304-min.jpg
20240308_103300-min.jpg
20240308_103114-min.jpg
20240308_102714-min.jpg

Groeten,
Bram
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door mava105 »

Hier nog enige verduidelijking:
Wasserkrieg; In de Duitse taal, 255 blz met Harde kaft en ingebonden. De auteur, Helmut EULER uit werl,
heeft op de binnenkaft zijn handtekening gezet
10 € plus verzendkosten via bpost

The Dams Raid in de Engelse taal, 240 Blz .Harde kaft en ingebonden. Eveneens met handtekening van de auteur
10 € plus verzendkosten via bpost

Als Deutschlands Damme brachendoor Helmuth Euler In de Duitse taal 224 blz met harde kaft en ingebonden
7 € plus verzenkosten via bpost

Dambusters Crash Sites Door Chris WARD en Andreas WACHTEL
114 blmz ingeboinden met soepele kaft.
5 € plus verzendkosten via bpost
Gebruikersavatar
Obusje
Sponsor 2022-2023
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 mar 2016 14:57
Locatie: Frankrijk

Re: Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door Obusje »

Beste Mava105,
Ik heb u een pm gestuurd.
Vriendelijke groet / Cordialement,
Obusje
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door mava105 »

Sorry voor het mogelijks late antwoord. Heb uw privebericht per ongeluk gewist zonder het eerst geprint te hebben. Ben momenteel nl ziek en steek al bijna de hele week in bed met bijna 40 gr koorts.
Heb wel al kunnen opzoeken dat de verzending in 1 pakketje 11.40 € zal kosten.
Welke gegevens heb je nodig voor die internationale storting? Ben daar zo niet meer in mee (ben 80 jaar)
Met spijt in het hart neem ik afscheid van deze boeken Ik hen nl de Dammbuster van nabij gevolgd, en had contact via mail, en persoonlijk met mensen die alles persoonlijk hebben meegemaakt, vooral dan in Duitsland. Heb nl 7 jaar gewoond in Neheim, het eerste stadje bij de dam dan grotendeels werd verwoest. Ik sprak mensen die de vliegtuigen VOOR en NA de aanval hebben zien overvliegen. Ik heb nl de Mohnevallei nog gekend zonder 1 sprietje gras of boompje, hoe klein ook. Ik was toen 4 jaar, en onze Duitse diensbode had familie die er het leven hebben gelaten. Maar ik ben me maar meer kunnen gaan bezig houden na mijn oppensioenstelling. Toen heb ik diverse sites in GB bezocht, en later in Duitsland heb ik alle craschplaatsen waar de vliegtuigen zijn neergestort opgezocht. Op 1 plaats nl in Hamm, sprak ik een oude dame, toen amper 6 jaar, die de daar de overlevende staatsschutter erg gewond in huis had gehad, voor de politie hem kwam ophalen.
Stuur men best een mail rechtstreeks naar marvan1@telenet.be.
Nu kruip ik terug in bed.

lvast bedankt
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door mava105 »

Heb uw PM gemist en gewist. Stuur met aub een rechtstreeks bericht via mail opi marvan1@telenet.be
Nog even vermelden dat ik alle graven van de gevallen vliegers heb bezocht in NL en D
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Boeken te koop vooral intressant voor zij die regelmatig de Möhnedam bezochtenm

Bericht door mava105 »

Alle boeken zijn de deur uit en verkocht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemene chat - le chat en général”