Beste gasten, vragen die U stelt bij het aanmaken van een account kunnen door het beheer op dat ogenblik niet beantwoord worden.
De activatie gebeurd manueel een of twee maal per dag, dit om reclame, spam en hack pogingen te vermijden.
Na activatie log U in en stel Uw vraag in Waar moet ik naartoe, moderatoren zullen U verder helpen.
Kennen jullie deze belgische vooroorlogse capotejas model? Waarschijnlijk een officer model maar met twee extra zakken zoals troep cavalerie capotejas. Deze exemplaar werd gebruikt door een luitenant van de pharmaceutische dienst.
ik zoek foto's van een capotejas die gedragen werd rond 1940
. Mijn kleinzoon Cisse (12) heeft zo een jas maar de kraag is los gekomen en wij willen hem er op de juiste manier op zetten. Daarvoor hebben wij wat fdetailfoto's nodig van de kraag van de mantel. De mantel heeft steekzakken. Misschien kan iemand hem ook dateren
Dank voor jullie hulp
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hetgeen wat ik mij afvraag over dit soort mantels is hoe je nu kan zien dat deze voor of naoorlogs zijn. Dit model is nog tot de jaren 60 in gebruik geweest. Bij Pelsmackers is het duidelijk, die zijn pas na de oorlog opgericht, maar bij de andere heb ik geen idee. Iemand die hiervoor meer informatie heeft?
Lid van het 3de Linie Reenactment Groep, wij beelden het leven van de Belgische soldaat uit tijdens de mobilisatie en mei '40.