Medaille muziekmaatschappij

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Medaille muziekmaatschappij

Bericht door Yente »

Hallo iedereen, vandaag heb ik nog wat medailles gekregen die toebehoorden aan familieleden.
Niets speciaals maar ik ken er 2 niet van. Mijn excuses want het zijn geen militaire medailles maar omdat onze vriend google me niets wou vertellen vraag ik het hier.
Eerst een overrzicht:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us



Maarnu dus deze medailles: er staat op: Federale Katholieke Muziekmaatschappijen Provincie Antwerpen
Maar de achterkant is nog zoiets raars, er staat dus een naam en dan 2 jaartallen, het ene is voor 25 jaar maar het andere is 32, wat toch een raar getal is.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Alvast bedankt.
Mvg yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Medaille muziekmaatschappij

Bericht door VC89 »

Bij mijn weten zijn dat geen officiele eretekens. Je kan anders eens Loek Janssens contacteren via de site http://users.skynet.be/belgian.medals/index.html. Hij heeft mij ook al geholpen met niet-officiele eretekens. Mischien weet hij er iets meer over.
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 790
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Medaille muziekmaatschappij

Bericht door jef »

Dit zijn inderdaad niet-officiele ancieniteitsmedailles voor fanfare, muziek, harmonie. Bestaat in brons, zilver, goud. Zag zelfs al een commandeur.
De medailles in mijn bezit hebben hetzelfde logo, maar het woord FEDEKAM op de voorkant. Achteraan eveneens de naam van de drager.
Jef
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Medaille muziekmaatschappij

Bericht door Yente »

Bedankt beiden!
Maar 25 jaar snap ik, maar een ancieniteit van 32 jaar vieren?
Mvg yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 790
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Medaille muziekmaatschappij

Bericht door jef »

Yente,
De medaille wordt m.i. na 30 jaar anciënniteit toegekend. Dit gebeurt meestal op een feest, blijkbaar is de medaille uitreiking gebeurt als de drager reeds 32 jaar actief was. Voorbeeld: ik heb enkele bloedgevermedailles..... toen ik de medaille van 40 bloedgiften kreeg, had ik reeds vb 48 keer bloed gegeven, toen ik die het staafje van 60 bloedgiften kreeg was mijn score reeds 72 bijvoorbeeld.... er is maar ieder 5 à 6 jaar een medaille uitreiking. Ik denk dat dit de reden is.Er zal niet ieder jaar een uitreiking geweest zijn.
Groeten,
Jef
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Medaille muziekmaatschappij

Bericht door Yente »

Merci
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”