Prijs Guldenboek der vuurkaart

Keuvelen over koetjes en kalfjes :-)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Prijs Guldenboek der vuurkaart

Bericht door Yente »

Hallo iedereen, ik weet niet of deze post op zn plaats staat dus sorry daar eventueel voor.
Maar zoal de titel zegt, hoeveel gaan die boeken zoal? Geschat.
Ik zie er op het internet van totaal verschillende prijzen. ( het is om te kopen dat ik het vraag en niet om te verkopen ;) )
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Prijs Guldenboek der vuurkaart

Bericht door Paddy »

Alles hangt er vanaf wat de reden is van jou aankoop.
Koop je een bepaalde editie omdat een van jou voorouders er in vermeld zijn? Ga dan voor een mooie onbeschadigd exemplaar en geef er wat extra Euro's meer aan.
Om er een te hebben? Dan volstaat een doorsnee exemplaar.
Om te consulteren maak dan liever gebruik van de prachtige website:[link2] GULDENBOEK DER VUURKAART,http://www.tenboome.webruimtehosting.ne ... ecttotaal/[/link2]

En vergeet ook niet dat de volledige reeks uit meerdere exemplaren bestaat!

Prijzen durf ik nauwelijks vermelden maar reken voor een perfect prachtig en ongeschonden exemplaar op minimum 100€, een doorsnee is al te vinden voor 25 à 50€
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Prijs Guldenboek der vuurkaart

Bericht door Yente »

Mercikes!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Petrus
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mei 2011 20:17

Re: Prijs Guldenboek der vuurkaart

Bericht door Petrus »

Om even verder te gaan op dit topic.

Onze helden gesneuveld voor het vaderland of zijn franstalige versie Nos heros mort pour la patrie.

Hoeveel worden deze verkocht? Want beedje hetzelfde geval als Yente, ik zie er verschillende prijsen van op het net.

Alvast bedankt

grtz Jef
Gebruikersavatar
guerramundial1
Berichten: 744
Lid geworden op: 28 mei 2011 16:04
Locatie: Valladolid (Spanje)

Re: Prijs Guldenboek der vuurkaart

Bericht door guerramundial1 »

Alles is natuurlijk relatief. Voor een Frans exemplaar heb ik 35 euro (uitgave 33-34) betaald. Voor het Nederlands exemplaar 150 euro. Deze laatste wel met bijhorende penning, medailles, militair paspoort, boekje, medailles, enz.

Alles is afhankelijk van wat je erbij krijgt!

MVG

Wim
Ter herinnering van mijn grootvader Marcel Darcis (º 1896, + 1979), 1ste Sergeant Oorlogsvrijwilliger, 2º Regiment Karabiniers, II Bataljon, 8ste Companie. 1915-1918
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Prijs Guldenboek der vuurkaart

Bericht door Yente »

Waarschijnlijk een domme vraag, maar als de volledige reeks uit meerdere exemplaren bestaat, hoeveel boeken heb je dan nodig voor alle soldaten te hebben?
Of zijn dat die edities? " 1933-1934/ 1934-1935/ 1935-1936/ 1936-1937/ 1937/ 1937-1938/ 1938-1939 en 1940"
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Grenadier
Berichten: 755
Lid geworden op: 29 mei 2011 21:02

Re: Prijs Guldenboek der vuurkaart

Bericht door Grenadier »

Hallo Yente, alle soldaten ga je zowiezo niet hebben, niet iedereen liet zich opnemen in het boek! Deze uitgaven waren een privé initiatief, en om erin te komen moest je betalen (extra indien met foto!). De beste (enige?) klanten van de uitgeverij waren...de soldaten zelf! Ikzelf heb vruchteloos gezocht naar mijn moeder's oom, die het ganse conflict heeft meegemaakt en het leger pas in 1926 verlaten heeft.
Als je de reeks wil gebruiken als documentatie om soldaten op te zoeken kan je beter (gratis!) de online versie gebruiken (zie iets hoger voor de link).

Groetjes,

Wim2
Remember Brave Little Belgium
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Prijs Guldenboek der vuurkaart

Bericht door Yente »

Grenadier schreef:Hallo Yente, alle soldaten ga je zowiezo niet hebben, niet iedereen liet zich opnemen in het boek! Deze uitgaven waren een privé initiatief, en om erin te komen moest je betalen (extra indien met foto!). De beste (enige?) klanten van de uitgeverij waren...de soldaten zelf! Ikzelf heb vruchteloos gezocht naar mijn moeder's oom, die het ganse conflict heeft meegemaakt en het leger pas in 1926 verlaten heeft.
Als je de reeks wil gebruiken als documentatie om soldaten op te zoeken kan je beter (gratis!) de online versie gebruiken (zie iets hoger voor de link).

Groetjes,

Wim2
Dat wist ik :), maar toch bedankt. ;)
Ik bedoelde alle soldaten die zich er in hebben laten zetten. Ik ben ook niet van plan om alles te kopen maar ik vroeg het me gewoon af hoeveel boeken je dan moet kopen.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
guerramundial1
Berichten: 744
Lid geworden op: 28 mei 2011 16:04
Locatie: Valladolid (Spanje)

Re: Prijs Guldenboek der vuurkaart

Bericht door guerramundial1 »

Sommige militairen staan vermeld in verschillende uitgaven :?

MVG

Wim
Ter herinnering van mijn grootvader Marcel Darcis (º 1896, + 1979), 1ste Sergeant Oorlogsvrijwilliger, 2º Regiment Karabiniers, II Bataljon, 8ste Companie. 1915-1918
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Prijs Guldenboek der vuurkaart

Bericht door Yente »

Er heeft iemand veel geluk gehad: 29 euro voor een guldenboek :shock:

http://www.benl.ebay.be/itm/25099287581 ... 1436.l2649
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
dcollect
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2014 23:44

Re: Prijs Guldenboek der vuurkaart

Bericht door dcollect »

Even deze post oprakelen

Ik heb in de loop van de jaren de boeken samen verzameld ( 7 stuks ) maar de interesse is er niet echt meer, ik zou ze willen verkopen om een ander project deels te bekostigen maar heb nu hulp nodig om een eerlijke waarde te kleven op de boeken , ze zijn allen in zeer goede staat tot excellente staat. ik heb geen vuurkaarten en penningen welke erbij horen.

1933-1934 frans ( met insteekdoos )
1934/1935 frans
1935-1936 frans
1936-1937 nederlands
1937-1938 nederlands
1938-1939 nederlands
1937 frans

dank alvast
Plaats reactie

Terug naar “Algemene chat - le chat en général”