Beste gasten, vragen die U stelt bij het aanmaken van een account kunnen door het beheer op dat ogenblik niet beantwoord worden.
De activatie gebeurd manueel een of twee maal per dag, dit om reclame, spam en hack pogingen te vermijden.
Na activatie log U in en stel Uw vraag in Waar moet ik naartoe, moderatoren zullen U verder helpen.

Onbekend mouwkenteken

Plaats reactie
_Beanler_

Onbekend mouwkenteken

Bericht door _Beanler_ »

Beste forumleden, ik ben in bezit van een battledress uit de jaren 50 van het 6e artillerie.
Nu heeft het jasje enkele kentekens op de mouw, waarvan ik graag de betekenis zou weten.
Ik weet dat het schildje met de leeuw toebehoort aan het 16e Ps. Divisie. Het mysterie draait hem om de twee ruitjes eronder.
Naar mijn vermoeden is het bovenste ruitje een kenteken voor een trompetter van het artilleriekorps, maar ge moogt mij altijd verbeteren als dat niet klopt.
Het zwarte ruitje onderaan is mij echter volledig onbekend. Het doet denken aan het groene ruitje wat toegekend werd aan transmissietroepen.
IMG_20260118_222525375.jpg
En dan nog een bijkomende vraag: onder de epauletten zijn er knoopjes om een erenestel/vuurkoord te bevestigen. Welk koord zou dat in het geval van het 6e artillerie zijn?

Alvast zeer veel dank voor jullie hulp,
Jules.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Adversor et admorsus
belgsken

Re: Onbekend mouwkenteken

Bericht door belgsken »

Hoi Jules,

de onderste ruit is volgens mij een "rouwdiamant".
Wss had de betrokken militair recentelijk een dierbare verloren.

Grtjes Sven
RSMCI
Sponsor 2022-2023
Contacteer:

Re: Onbekend mouwkenteken

Bericht door RSMCI »

In het geval van 6A zal dit de nestel van Leopoldsorde zijn (paars)

W.
RES NON VERBA
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”