Beste gasten, vragen die U stelt bij het aanmaken van een account kunnen door het beheer op dat ogenblik niet beantwoord worden.
De activatie gebeurd manueel een of twee maal per dag, dit om reclame, spam en hack pogingen te vermijden.
Na activatie log U in en stel Uw vraag in Waar moet ik naartoe, moderatoren zullen U verder helpen.

Nieuwe moderator - Obusje

Mededelingen i.v.m. het forum
Plaats reactie
Bram1940
Beheerder

Nieuwe moderator - Obusje

Bericht door Bram1940 »

Beste ABLHistoryforum-gebruikers,

Bij deze wensen wij jullie allen een goede start toe van het nieuwe jaar.

Ook voor het forum ziet het nieuwe jaar er veelbelovend uit. Wij mogen een nieuwe moderator in ons midden verwelkomen, namelijk "Obusje". Onze nieuwe moderator zal in zijn gekende stijl door het forum gaan en ons team de welkome versterking bieden.

Bij deze wens ik nogmaals een warme oproep te doen naar leden die ons forum geldelijk willen ondersteunen. De teller van de bijdragen staat momenteel op 30% van de kostprijs. Ik wil dan ook diegenen die al bij gedragen hebben, hartelijk bedanken voor hun steun aan deze gemeenschap voor liefhebbers van de geschiedenis van het Belgische leger, waar leden discussiëren over onderwerpen als de Eerste en Tweede Wereldoorlog, de krijgsdienst, militaire operaties, uitrusting, en de levens van soldaten en officieren (bron: ChatGPT). In mei 2026 bestaat het forum ruim 15 jaar.

We wensen Obusje alvast veel succes in zijn nieuwe rol.

Groeten,
Bram
canadian2nd
Sponsor 2022-2023

Re: Nieuwe moderator - Obusje

Bericht door canadian2nd »

Ikzelf wens Obusje een mooie toekomst op dit formidabele forum en hoop veel van zijn meeslepende en verrijkende verhalen te mogen lezen.

Lang leve dit forum !

Jan.
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
koen
Sponsor 2022-2023

Bericht door koen »

Ik zie hem graag komen ;-)

Veel succes, Obusje !
Obusje
Sponsor 2022-2023

Bericht door Obusje »

Bedankt, Jan en Koen :)
Eendracht maakt macht!
Vriendelijke groet / Cordialement / Mit freundlichen Grüßen
Obusje
Obusje
Sponsor 2022-2023

Even voorstellen

Bericht door Obusje »

Beste ABLHistory-gebruikers,

Kort voor de jaarwisseling heeft forumopperhoofd Bram mij gepolst of ik toe zou willen treden tot het team van moderatoren van dit
prachtige veelzijdige forum voor verzamelaars, onderzoekers en historisch geinteresseerden in ABL-gerelateerde onderwerpen.

Aangenaam verrast door het verzoek, heb ik na enig nadenken (altijd u eerst bezinnen eer ge ergens aan begint) zijn vraag met enthousiasme
positief beantwoord. En daar hoort bij, inmiddels traditie, dat men zich dan even aan iedereen voorstelt. Bij deze.

Achter het alias Obusje verschuilt zich een oudere jongere met sinds zijn kleutertijd grote interesse voor Belgische vestingwerken uit het
tijdvak 1880-1940 en voor militaire luchtvaart in de periode 1914-1918. En dit jaar tien jaar lid van dit forum.
In het verleden (deels vorige eeuw) langjarig gids in fort Loncin en in fort Eben-Emael geweest. Behalve artikelen en boeken over deze
onderwerpen verzamelen, lezen en schrijven, verzamel ik handtekeningen van luchtazen uit de Eerste Wereldoorlog en politieke cartoons
uit heden en verleden.

Ik verheug mij erop om mij voor u allen, achter en voor de schermen, nuttig te kunnen maken.
Vriendelijke groet / Cordialement / Mit freundlichen Grüßen
Obusje
Felix.Z
Beheerder

Bericht door Felix.Z »

Leuk om je bij in het team te hebben Obusje! :D
„Ge zult zien hoe een Belgisch officier zich aan de vijand overgeeft!”
~ Onderluitenant R. Ansquer, Hees 11 mei 1940
Exjager
Sponsor 2022-2023
Contacteer:

Bericht door Exjager »

Welkom als Moderator Obusje.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
nikkel

Bericht door nikkel »

Beste Obusje,
Proficiat en al het beste met deze prachtige forum .
Groeten Mike
Plaats reactie

Terug naar “Het dagorder - l'ordre du jour”