Beetje 'off topic' op dit ABL-forum, maar ik wil het toch even memoreren. Ook mijn partner interesseert
zich voor geschiedenis. Niet voor veldslagen, luchtoorlogen, heldendom, uniformen en kentekens, maar
voor royalty.
Smeuiige verhalen over koningen, koninginnen, prinsessen en prinsen die elkander, al dan niet om politieke
redenen, beminnen, huwen danwel uitsluiten. Net als in de gewone wereld is de liefde ook in die kringen
soms blind en fungeert lingerie als braille. Dat boeit haar. Mij nauwelijks, maar dat terzijde. Als tolerant
mens, zeg ik er thuis maar niets van. Een ieder mag van mij de historie naar eigen inzicht onderzoeken en
beleven.
Maar recent kwam zij bij me aandraven met het uiterst schokkende bericht dat leden van het Belgische konings-
huis niet mogen huwen met leden van het Nederlandse koningshuis. Dat schijnt bij wet bepaald te zijn, kort
na de totstandkoming van de Belgische onafhankelijkheid. En geldt nog steeds. En was mij onbekend.
In de historische context van de 19e eeuw kan ik mij bij een dergelijk verbod wel wat voorstellen. Eerst de
Hollanders buitensmijten om ze daarna eventueel via de achterdeur weer de koninklijke slaapvertrekken binnen
te laten sluipen, was anno toen om meerdere voor de hand liggende redenen onwenselijk.
Maar wat als bijvoorbeeld anno nu prins Gabriël als een blok zou vallen voor kroonprinses Amalia ?
Die hypothese lijkt me echter meer een onderwerp voor royaltybladen en koffiedikkijkers. Ik beperk mij tot de
periode 14-18. Daarvan staat de uitkomst al ruim honderd jaar vast.
Beste gasten, vragen die U stelt bij het aanmaken van een account kunnen door het beheer op dat ogenblik niet beantwoord worden.
De activatie gebeurd manueel een of twee maal per dag, dit om reclame, spam en hack pogingen te vermijden.
Na activatie log U in en stel Uw vraag in Waar moet ik naartoe, moderatoren zullen U verder helpen.
De activatie gebeurd manueel een of twee maal per dag, dit om reclame, spam en hack pogingen te vermijden.
Na activatie log U in en stel Uw vraag in Waar moet ik naartoe, moderatoren zullen U verder helpen.
Royalty
Re: Royalty
Dag Obusje,
Dat thema is een tijdje geleden in de pers ter sprake gekomen, zie https://www.hln.be/royalty/zijn-prins-g ... ~afbb63a7/
Dat thema is een tijdje geleden in de pers ter sprake gekomen, zie https://www.hln.be/royalty/zijn-prins-g ... ~afbb63a7/