Beste gasten, vragen die U stelt bij het aanmaken van een account kunnen door het beheer op dat ogenblik niet beantwoord worden.
Gelieve dus na het activeren van Uw account in te loggen en Uw vragen te stellen op het forum.
Gelieve dus na het activeren van Uw account in te loggen en Uw vragen te stellen op het forum.
Evolutie soldij dienstplichtingen.
Evolutie soldij dienstplichtingen.
Weet iemand waar ik een overzicht zou kunnen terugvinden van de standaardsoldij voor dienstplichtigen doorheen de tijd?
Ik stel me voor dat ik in 1989-1990 iets kreeg in de buurt van 2€ (in Bef) maar ik heb totaal geen idee hoe dit evolueerde?
Ik stel me voor dat ik in 1989-1990 iets kreeg in de buurt van 2€ (in Bef) maar ik heb totaal geen idee hoe dit evolueerde?
- one_O_five
- Admin
Re: Evolutie soldij dienstplichtingen.
Op een oktober 1968 binnen gegaan en direct dagelijks al 20 Bf gekregen, tot september 68 was het nog 15Bf dagelijks.
Dit onderwerp is lang geleden al eens behandeld op dit forum.
Maar de bijdragen van toen zijn blijkbaar verloren gegaan na herstructureringen van het forum.
Ik kan stellen dat in 1970 de soldij nog steeds 20fr per dag was.
Dit betekende één pakje sigaretten(12,5fr) en één pintje (5fr). Dan had je nog 2,5fr over,net 0,5fr te weinig voor een koffie
in de break van 10 uur.
Maar de bijdragen van toen zijn blijkbaar verloren gegaan na herstructureringen van het forum.
Ik kan stellen dat in 1970 de soldij nog steeds 20fr per dag was.
Dit betekende één pakje sigaretten(12,5fr) en één pintje (5fr). Dan had je nog 2,5fr over,net 0,5fr te weinig voor een koffie
in de break van 10 uur.
- one_O_five
- Admin
Mogelijk verdwenen teksten en/of beeldmateriaal dat in de het allereerste begin op een externe server stond, dat gebeurde nadat de externe server van gratis naar betalend over ging.
Er is veel overgezet, maar mogelijk niet alles.one_O_five schreef: ↑01 okt 2025 13:31 Mogelijk verdwenen teksten en/of beeldmateriaal dat in de het allereerste begin op een externe server stond, dat gebeurde nadat de externe server van gratis naar betalend over ging.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Mijn website,http://www.legerdienst.be
In 1991:
- Soldaat: 50 BEF
- Korporaal: 63 BEF
- Sergeant: 72 BEF
Werd in mijn geval om de 15 dagen in cash uitbetaald. Tot op de frank juist....
- Soldaat: 50 BEF
- Korporaal: 63 BEF
- Sergeant: 72 BEF
Werd in mijn geval om de 15 dagen in cash uitbetaald. Tot op de frank juist....
- stormfuselier
1970 was het 20 bfr per dag, is daarna opgeslagen naar 30 bfr per dag