Dag allemaal!
Tussen 2 examens door heb ik een momentje gevonden om nog eens door 't forum te bladeren. Aangezien er maar weinig in het reenactmentgedeelte staat heb ik eens voor de gelegenheid wat foto's genomen van mijn compleet ensemble. Natuurlijk is er nog heel wat dat ontbreekt, maar het huidige resultaat mag er al zeker zijn.
Het meeste lederwerk is repro (uitgezonderd van de uitgaansriem), alsook de broodzak, poetstas en het uniform met bonnet.
Materiaal zoals de rugzak, schop, helm, veldfles, rantsoendoos, boterdoos, tentstokken (vermoedelijk), bajonet en gamel zijn dan weer origineel.
Andere spullen als kleding en persoonlijke gebruiksvoorwerpen zijn ofwel origineel uit deze periode of gelijkaardige ABL of naoorlogse exemplaren.
Ter info: 't gaat om de impressie van een infanteriesoldaat van het 3de linie uit de periode '35-'40.
Alle feedback is natuurlijk welkom!
Hopelijk zitten er hier nog reenactors die hun impressie zullen delen. Ik ben alvast benieuwd!
Beste gasten, vragen die U stelt bij het aanmaken van een account kunnen door het beheer op dat ogenblik niet beantwoord worden.
Gelieve dus na het activeren van Uw account in te loggen en Uw vragen te stellen op het forum.
Gelieve dus na het activeren van Uw account in te loggen en Uw vragen te stellen op het forum.
Mijn ABBL Impressie
- ABLcollector50s60s
- Sponsor 2022-2023
Mijn ABBL Impressie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lid van het 3de Linie Reenactment Groep, wij beelden het leven van de Belgische soldaat uit tijdens de mobilisatie en mei '40.
Re: Mijn ABBL Impressie
Mooie geslaagde impressie !
Deftig hoor!
Proficiat.
Proficiat.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Mijn website,http://www.legerdienst.be
- canadian2nd
- Sponsor 2022-2023
Indrukwekkend dat jij dat als jonge gast al hebt bijeen gevonden en gespaard.
Proficiat !
Jan.
Proficiat !
Jan.
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
- ABLcollector50s60s
- Sponsor 2022-2023
Bedankt allemaal voor de complementen !
't heeft mij een kleine 2 jaar geduurd om dit allemaal bijeen te verzamelen en te kopen. De afgelopen weken is er nog wat extra bijgekomen. een bajonetschoen, een naaizakje, een veldfleshoes en een kinriem en binnenwerk voor mijn M31 helm. Allemaal reproductie uiteraard. Ik zal de komende week kijken of ik daarvan ook een paar foto's erbij kan plaatsten.
Enkel de correcte schoenen, mantel, patroontassen en nog wat kleine prullen ontbreken nog. Ah, en natuurlijk het geweer. Maar dat is eigenlijk onbegonnen werk...
't heeft mij een kleine 2 jaar geduurd om dit allemaal bijeen te verzamelen en te kopen. De afgelopen weken is er nog wat extra bijgekomen. een bajonetschoen, een naaizakje, een veldfleshoes en een kinriem en binnenwerk voor mijn M31 helm. Allemaal reproductie uiteraard. Ik zal de komende week kijken of ik daarvan ook een paar foto's erbij kan plaatsten.
Enkel de correcte schoenen, mantel, patroontassen en nog wat kleine prullen ontbreken nog. Ah, en natuurlijk het geweer. Maar dat is eigenlijk onbegonnen werk...
Lid van het 3de Linie Reenactment Groep, wij beelden het leven van de Belgische soldaat uit tijdens de mobilisatie en mei '40.