Dit lederen uitrustingsstuk vond ik onlangs. Qua leder en rivetten lijkt het me Belgisch.
Tot nog toe is de functie van dit stuk me onbekend. Is er iemand die dit al heeft gezien of meer info heeft? Wie kan het helpen identificeren?
Alvast bedankt!
Groeten,
Bram
Lederen foedraal
Lederen foedraal
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Lederen foedraal
Ook een RSM heeft soms beide handen graag vrij.Dit ding lijkt me zeer geschikt om daar dan zijn geliefde statussymbool,de rsm-stick, in mee te dragen.
Wat zijn de afmetingen Bram? Lijkt mij toch iets te groot voor een RSM-stick.
De enigste manier dat ik mij momenteel als draagwijze kan voorstellen, is diagonaal op de rug. De draagriem lijkt dit ook toe te laten van lengte? De twee kleine lederen riempjes en de cilindervormige houder verraden alleszins dat het voorwerp dient voor een langwerpiger object te dragen/ ter plaatse te houden.
Een wilde gok: het diagonaal dragen van een lans op de rug?
Groeten, Kaylen
De enigste manier dat ik mij momenteel als draagwijze kan voorstellen, is diagonaal op de rug. De draagriem lijkt dit ook toe te laten van lengte? De twee kleine lederen riempjes en de cilindervormige houder verraden alleszins dat het voorwerp dient voor een langwerpiger object te dragen/ ter plaatse te houden.
Een wilde gok: het diagonaal dragen van een lans op de rug?
Groeten, Kaylen
„Ge zult zien hoe een Belgisch officier zich aan de vijand overgeeft!”
~ Onderluitenant R. Ansquer, Hees 10 mei 1940
~ Onderluitenant R. Ansquer, Hees 10 mei 1940
De betonnen dals kunnen als referentie dienen. Het is inderdaad vrij groot voor een 'stick' en ook tamelijk robuust gemaakt
Ik zal de komende dagen alvast de exacte maten opnemen.
Ik zal de komende dagen alvast de exacte maten opnemen.
Hier alvast enkele afmetingen. Het stuk zelf is een kleine 70 cm. De koker ongeveer 10cm en 3 à 4 cm open.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.