Bassilly War Memorial - Verhoeven

Militairen & burgers tijdens de Eerste Wereldoorlog ten dienste van België overleden.
Plaats reactie
Anveg

Bassilly War Memorial - Verhoeven

Bericht door Anveg »

Op het Bassilly War Memorial staan de namen van de twee broers Robert en Jules Verhoeven gegraveerd.
Op de website https://www.1914-1918.be/silly_03.php staat bij Robert Verhoeven o.a. dat hij administrateur van de loopgravenkrant "L'Echo de la Sille" was. Een eerste zoektocht heeft niets opgeleverd. Kan er iemand meer info geven over deze loopgravenkrant en bij uitbreiding over deze twee broers?
Bram1940
Beheerder

Re: Bassilly War Memorial - Verhoeven

Bericht door Bram1940 »

Alleen Jules Verhoeven is te vinden in de bestanden van het KLM die online staan.

Groeten,
Bram
Anveg

Re: Bassilly War Memorial - Verhoeven

Bericht door Anveg »

Dag Bram, ik weet dat er voor beide een militair dossier bestaat want heb hierover reeds contact gehad met commandant Vandaele van het militair archief. Dit wordt echter overgedragen aan het Rijksarchief en is voorlopig nog niet te raadplegen.

Het klopt inderdaad dat bij het KLM in Evere een dossier van Jules is (hij was een officier geboren voor 1900) en dit ga ik eens bekijken.

Online kom ik geen info tegen van de loopgravenkrant "L'Echo de la Sille", dus ik hoop dat er hier iemand is die hierover meer kan vertellen.
Plaats reactie

Terug naar “Gestorven voor België 1914-1918 mort pour la Belgique”