Militair verleden grootvader onbekend

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Wolfmen

Militair verleden grootvader onbekend

Bericht door Wolfmen »

Hallo,
Over mijn vrouw haar grootvader is bijna niks gekend in de familie. Zijn gegevens zijn:

Vandewalle (Vande Walle) Robert, geboren in Assebroek op 16/02/1917 en overleden in Assebroek op 20/02/1952. Mijn schoonvader is 2 maand na het overlijden geboren en heeft zijn vader nooit gekend. Nu ben ik per toeval te weten gekomen dat zijn graf nog steeds op het kerkhof in Assebroek ligt. Tot mijn verbazing heb ik ontdekt dat hij tussen de oudstrijders ligt. Tot nu toe heeft mijn zoektocht niks opgebracht ivb met zijn militair verleden. Nergens vind ik ook maar een hint van info hierover. Gisteren ben in in het Rijksarchief 5 Militaire dossiers gaan inkijken, maar een dossier over Vandewalle Robert is er niet.

Weet iemand hoe ik info hieromtrent kan vinden? Voor zover de info die ik nu heb, is hij geen militair geweest, maar toch is hij begraven bij de oudstrijders.

Mvg David
Bram1940
Beheerder

Re: Militair verleden grootvader onbekend

Bericht door Bram1940 »

Beste David,

Vraag eens in de gemeente waar hij eind jaren 1930 woonde om de bevolkingsregisters in te kijken. In vele gevallen staat daar bij genoteerd waar hij zijn militaire dienst vervuld heeft. Je kan dan best trachten te achterhalen in welke straat hij officieel woonde.

Sommige militaire dossiers zijn in 1940 (of tijdens de oorlogsjaren) verloren gegaan.

Groeten,
Bram
jef
Sponsor 2022-2023

Re: Militair verleden grootvader onbekend

Bericht door jef »

Mocht je niets vinden in de bevolkingstegisters zoals Bram aangeeft, vraag dan de archiefdoos " Militielijsten" van die periode.
succes,
Jef
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”