Mysterie ivm ransel opgelost?
Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940
Mysterie ivm ransel opgelost?
Hallo,
Op de rugzijde vele ransels model 1930 is een extra stuk canvas voorzien dat aan weerszijde met een canvas gesp gesloten/geopend kan worden.
Ik heb mij steeds afgevraagd waarvoor dit zou dienen. Het antwoord staat op onderstaand document. Het was m.a.w. de bedoeling om de reglementair voorziene handdoek hierin te steken, waardoor deze extra bergruimte kon dienen als kussen. Zie de "remarque" bij "Havresac FG".
Groeten,
Bram
Op de rugzijde vele ransels model 1930 is een extra stuk canvas voorzien dat aan weerszijde met een canvas gesp gesloten/geopend kan worden.
Ik heb mij steeds afgevraagd waarvoor dit zou dienen. Het antwoord staat op onderstaand document. Het was m.a.w. de bedoeling om de reglementair voorziene handdoek hierin te steken, waardoor deze extra bergruimte kon dienen als kussen. Zie de "remarque" bij "Havresac FG".
Groeten,
Bram
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Mysterie ivm ransel opgelost?
Eindelijk, geen kat die wist waar die flap voor diende.
Dank voor het zoekwerk.
m vr gr, Jean
Dank voor het zoekwerk.
m vr gr, Jean
- ABLcollector50s60s
- Sponsor 2022-2023
Is er ergens van dit document een scan beschikbaar in een hogere resolutie? De huidige is namelijk onleesbaar.
Groeten, Michiel
Lid van het 3de Linie Reenactment Groep, wij beelden het leven van de Belgische soldaat uit tijdens de mobilisatie en mei '40.
Tweede poging met aangepaste foto in de tekst.
- ABLcollector50s60s
- Sponsor 2022-2023
Bedankt Bram!
Lid van het 3de Linie Reenactment Groep, wij beelden het leven van de Belgische soldaat uit tijdens de mobilisatie en mei '40.