muziek

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

muziek

Bericht door Paddy »

Geplaatst: 07 Nov 2010 16:04
marcbrans schreef:Als ik nog eens even op uw aller goedheid beroep mag doen...
Wie zegt me wie precies deze plastieken passanten en plastiek op stof mouwinsignes droeg?
Dank alvast.

Marc

Afbeelding
anthony schreef:Kroon + muzieklier = onderkapelmeester
Muzieklier = Muzikant 5e klas

Mvg,
Anthony
anthony schreef:Muzieklier + 2 strepen : muzikant 4e klas
Muzieklier + 3 strepen : muzikant 3e klas
Muzieklier + 4 strepen : muzikant 2e klas

Mvg,
Anthony
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: muziek

Bericht door Paddy »

one_O_five schreef:De graden van de kwamen overeen met deze van de landmacht, alleen de benamingen verschilden.
Deze kentekens zijn van troep en Onderofficieren, Officierren droegen hun gouden sterren.
De plastic graden werde gewoon op de groene linnen kledij gedragen als er voor de muzikenten een gewone dienst op het programma stond, ok zij moesten bij voorbeeld ook hun schietoefeningen doen.
Lucht en zeemacht graden van de muzikanten ken ik niet maar de voorbeelden komen overeen met soldaat, korporaal, sergeant en eerste sergeant.
De stoffen kentekens wer4de gedragen op de kaki servics Dress, de kroon vervangt hier de zilveren ster van Adjudant.
anthony schreef:One o five,

Als ze overeenkomen met de landmacht, zouden de pijlen dan niet naar boven moet wijzen? :)

Mvg,
Anthony
marcbrans schreef:
one_O_five schreef:Ik bedoelde de graden in rangorde, dat die strepen eigenlijk onderste boven staan weet ik, maar niet waarom.
Soms droegen we die langs een kant ook wel eens zo, dan bedoelden we er mee langs een oor in en langs de andere weer uit ... en daarmee wist de baas dat hij weer aan het zeveren was.
:lol: prachtige anekdote!!
Bedankt allen voor de reacties.


Marc
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”