medaillons st.christophorus

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
ktner
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2015 12:06

medaillons st.christophorus

Bericht door ktner »

hallo allemaal.
is er iemand die me hier meer info over kan geven?
ik heb van een erfenis deze twee terug gevonden in een rantsoendoos waar allerlei pins en kraagspiegels van het leger in zaten.
deze twee zaten er bij maar vind er geen info over.
op 1 staat er S.christophorus airess en op de andere staat er op de achterkant caltex.
werden deze in het leger gedragen of uitgedeeld of staan deze los van het leger?
IMG_7712.JPG
IMG_7713.JPG
IMG_7714.JPG
IMG_7717.JPG
IMG_7720.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bupi
Berichten: 1276
Lid geworden op: 27 jul 2013 09:54

Re: medaillons st.christophorus

Bericht door bupi »

Hallo Ktner ;
Ge staat er mee op" 2 de hand's " en hier op "het paradeplein" ??,
Van t' naftstation en van een reistas maar gene "Delvaux airess " !
Google eer ge begint !
Mvg.Pierre.
ktner
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2015 12:06

Re: medaillons st.christophorus

Bericht door ktner »

beste Pierre,

bedankt voor de info.
ik heb ze inderdaad op 2de hands staan , maar niet om te verkopen , maar soms als ik daar iets plaats sturen er mensen naar mij wat voor iets het iets.
dit is van een erfenis , en gaat bij de rest van mijn verzameling pins en insignes.
ik had op google al iets er van terug gevonden dat caltex inderdaad een tankstationketen was en airess iets moest zijn van bagage, maar deze gelijkaardige vond ik nergens terug qua foto en ook die van airess vind ik nergens terug. op deze staat S.christophorus en als ik het in google type vind hij niets en suggereert hij ST.christophorus.( is hier een bedoeling van , of is deze een namaak? )

mvg,
ktner
Gebruikersavatar
guerramundial1
Berichten: 744
Lid geworden op: 28 mei 2011 16:04
Locatie: Valladolid (Spanje)

Re: medaillons st.christophorus

Bericht door guerramundial1 »

De heilige Christophorus is de beschermheilige van de autobestuurders en de reizigers. Wordt in de auto gelegd, dus waarschijnlijk een detail van dat tankstation?


Mvg

Wim
Ter herinnering van mijn grootvader Marcel Darcis (º 1896, + 1979), 1ste Sergeant Oorlogsvrijwilliger, 2º Regiment Karabiniers, II Bataljon, 8ste Companie. 1915-1918
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”