2é Gidsen, 2é Eskadron

De periode waarin de "echte" Belgische militair zich profileerde met casque Adrian en flochemuts (kwartiermuts)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

2é Gidsen, 2é Eskadron

Bericht door Paddy »

Ooit eens gevonden in een oude schoenendoos. Volgens de uniformen en helmen eind jaren '30.
Wie meer ziet of weet mag dat hier gerust vertellen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: 2é Gidsen, 2é Eskadron

Bericht door Paddy »

Grenadier schreef:Kweenie, de helmen op de "dakfoto" zijn Adriaantjes, dus voor de M1931, en op de laatste foto's hebben de uniformen nog de oude, rechtopstaande kraag. Misschien toch een beetje ouder?

Groetjes,

Wim2

PS, de andere helmen zijn waarschijnlijk ook Adri's, maar iets minder duidelijk te zien
piot1940 schreef:De eerste reeks foto's, lijkt me gezien de neerliggende kraag van na 1935,

De tweede reeks, met de hoge kraag, en de graadkentekens van de sergeant van na 1938. De cavaleristen gebruiken nog de Gomez patroongordels wat normaal is. Deze gordel staat in het Reglement op den rekendienst der eenheden, 1934 nog steeds in de lijst met toerustingsvoorwerpen als "koppels met vaste patroontassen uit te reiken aan de ruiters tot ze op zijn".

De helmen kunnen een goede aanduiding zijn maar ik zet me er niet altijd op vast daar de oudere nogal eens verder doorgedregen werden.

m vr gr, Jean
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Plaats reactie

Terug naar “1915-1940, de “echte” Belgische Piot - le "vrai" Piot belge”