polsbandje met naam en rang hulp gevraagd aub.

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
dave dp
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2012 01:46

polsbandje met naam en rang hulp gevraagd aub.

Bericht door dave dp »

Hallo aan iedereen.
Heb dit merkwaardig polsbandje van een collega op men werk gekregen dit is van zijn familie langs moeders kant.
Dit zou gedragen zijn tijdens de eerste wereldoorlog?
Zelf heb ik zoiets nog niet gezien dus is mijn vraag is dit origineel, prive aankoop, of wel degelijk van militaire oorsprong.
Op de laatste foto is de achterkant van plaatje te zien met geboorte jaar en linie.
hartelijk dank bij voorbaat dave dp
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: polsbandje met naam en rang hulp gevraagd aub.

Bericht door Paddy »

Een mooi stukje huisvlijt, te beschouwen als trench-art of soldatenkunst. Zeer zeker origineel!
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
dave dp
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2012 01:46

Re: polsbandje met naam en rang hulp gevraagd aub.

Bericht door dave dp »

Merci Paddy van de snelle reactie en antwoord op mijn vraag. :D
Mijn excuses voor het ietwat laattijdige bedankje ploegen werk en kindjes zijn de grote slokkoppen van de tijd.

Heb intussen al wat meer info omtrent de afkomst van dit armbandje, dit is van ene Jozef Van Coillie burgerlijk ingenieur ( architect)
Heeft indertijd de parklaan en de school berkenboom getekend(ontworpen) in Sint Niklaas.
Dit zou gemaakt kunnen zijn door ene, De Nil of De Nul hij was een schilder die gestorven zou zijn aan de ijzer en was
de vriend van Jozef Van Coillie. Er bestaat een portret van Jozef aan het front van deze Artiest kunstenaar.

Mijn collega is namelijk het kleinkind van Jozef VC daar het zijn moeders vader is.
Ben dus steeds verder aan het zoeken naar info omtrent deze mensen, Wat is het fijn dat zoiets klein je zoveel info kan bezorgen.
Is geschiedenis niet prachtig. :D
Vele groeten vanwege dave dp
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”