Video over het Regiment Gidsen

De geschiedenis van het Belgische leger in de periode 1914-1918.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
loempia4ever
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2012 17:13

Video over het Regiment Gidsen

Bericht door loempia4ever »

Hi!

Ik heb dit video gemaakt over het Regiment Gidsen.

[youtube][/youtube]

Mijn Nederlands is niet zeer goed, en dus ik zal brief blijven, maar daarin heb ik verschillende fotos en videos uit youtube verzameld, en dan heb ik de marsen van het regiment als soundtrack gebruikt.

In de video is er sprak over het Slag bij Haelen, de laatste charge van het regiment in Burkel, de 100-dagen offensive, en dan de 18-daagse veldtocht in 1940.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Video over het Regiment Gidsen

Bericht door one_O_five »

Over Uw Nederlands moet ge U geen zorgen maken, dat is in ieder geval beter dan dat van onze eerste minister :roll:

Ik ben dan wel een Lansier maar toch vind ik de video geslaagd, inhoudelijk correct en duidelijk gebracht, het gebruik van Engelstalige ondertitels is niet storend en voor een publicatie op YouTube eigenlijk een must.
Het enige minpuntje is de geringe beeldoplossing van 480p, ik vermoed wel dat dit komt doordat het basis materiaal dat ge van YouTube haalde ook geen hogere beeldkwaliteit had.

Vermits ik zelf ook veel video maak interesseert het me sterk met welke programma's ge werkt, neem gerust contact op met mij via PB of email, dit om hier geen discussie over videobewerking op te starten.
Gebruikersavatar
philippe
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 mei 2011 14:57

Re: Video over het Regiment Gidsen

Bericht door philippe »

Mooi indrukwekkend - chapeau :o :o

Grtz,
Philippe :ugeek:
wrp
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2011 16:35

Re: Video over het Regiment Gidsen

Bericht door wrp »

Hallo loempia4ever,

leuk om te zien dat onze clip wordt herbruikt om er een te maken over de Gidsen! ;-)
Die Polen erbij halen lijkt me wel wat vergezocht. :D

PS: knappe montage!
Met welk programma heb je dit gedaan?

Jan
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Video over het Regiment Gidsen

Bericht door one_O_five »

@loempia4ever, ik heb al erger gezien en dan nog wel op National Geographic in de reeks Battlefront, wat denkt ge een Pz II in de kleuren van 1939 (Polen) die de geallieerden in Normandie gaat aanvallen.
In dezelfde aflevering marcheert Duitse infanterie naar het front voorbij een cafe ... met Poolse opschriften, te veel om hier alles te schrijven maar als ze de reeks nog eens herhalen, een aanrader voor de video amateur als voorbeeld hoe het niet moet.
Gebruikersavatar
Drackx
Berichten: 440
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:52

Re: Video over het Regiment Gidsen

Bericht door Drackx »

Dit verdient zeker een compliment! :lol:
Ik heb er in ieder geval met veel plezier naar gekeken!
Allerbeste groeten,
Filip
urvy9999
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2012 12:55

Re: Video over het Regiment Gidsen

Bericht door urvy9999 »

Als oud dienstplichtige bij het 2de regiment gidsen, ik weet niet hoe het zit met andere eenheden en leger onderdelen maar eens gids altijd gids.
dit niettegenstaande ik na ongeveer zes jaar gewerkt te hebben in burger; ik in het klein kasteeltje mij Luchtmacht - Koksijde als (hulp)fotograaf werd toegewezen kreeg.
urvy9999
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2012 12:55

Re: Video over het Regiment Gidsen

Bericht door urvy9999 »

[quote="urvy9999"]ben oudgediende bij het 2de regiment gidsen, eens gids altijd gids.
Plaats reactie

Terug naar “De Eerste Wereldoorlog - la Première Guerre Mondiale”