Willy's, Belgische SAS versie

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Scaller
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jun 2011 16:42

Willy's, Belgische SAS versie

Bericht door Scaller »

Hallo,
ik ben op zoek naar zoveel mogelijk foto's, prenten, afbeeldingen, tekeningen, enz... van de Willy's jeep in de Belgische SAS versie. Deze werd later opgevolgd door de Minerva waarover eerder al een topic verscheen. Bij mijn zoektocht bleek dat bijna elke foto die ik te pakken kreeg een voertuig met telkens verschillende accenten/aanpassingen vertoont. Vermoedelijk omdat die voertuigen door de gebruikers zelf "geoptimaliseerd" werden in functie van hun verlangens, opdrachten enz...
Vandaar dat ik zoveel mogelijk afbeeldingen en gegevens tracht te verzamelen. Een vriend wil zijn Willy's namelijk in die uitvoering (Belgische SAS, dus niet Britse SAS)renoveren, wat volgens mij quasi een unicum zal worden...
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4384
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Willy's, Belgische SAS versie

Bericht door Exjager »

Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Scaller
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jun 2011 16:42

Re: Willy's, Belgische SAS versie

Bericht door Scaller »

Alle info uit die topic over de Minerva versie (waarnaar ik zelf ook al verwees) staat al netjes opgeslagen. Maar hoe meer info, hoe liever... :D
Gebruikersavatar
patrouilleur
Berichten: 237
Lid geworden op: 20 jun 2011 21:12

Re: Willy's, Belgische SAS versie

Bericht door patrouilleur »

Scaller schreef:Hallo,
De enige nog resterende originele Belgian SAS jeep staat terug in in de luchtvaart hal in het koninklijk legermuseum incl de kogelgaten.....
Mvg,
Kris



ik ben op zoek naar zoveel mogelijk foto's, prenten, afbeeldingen, tekeningen, enz... van de Willy's jeep in de Belgische SAS versie. Deze werd later opgevolgd door de Minerva waarover eerder al een topic verscheen. Bij mijn zoektocht bleek dat bijna elke foto die ik te pakken kreeg een voertuig met telkens verschillende accenten/aanpassingen vertoont. Vermoedelijk omdat die voertuigen door de gebruikers zelf "geoptimaliseerd" werden in functie van hun verlangens, opdrachten enz...
Vandaar dat ik zoveel mogelijk afbeeldingen en gegevens tracht te verzamelen. Een vriend wil zijn Willy's namelijk in die uitvoering (Belgische SAS, dus niet Britse SAS)renoveren, wat volgens mij quasi een unicum zal worden...
Alvast bedankt!
Scaller
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jun 2011 16:42

Re: Willy's, Belgische SAS versie

Bericht door Scaller »

Op de tentoonstelling "Amerika, dit is ook onze geschiedenis" van vorig jaar in Tour en Taxis, stond er ook één.
Al was die in povere staat. Zie bijlages...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
georges-cdl
Berichten: 1031
Lid geworden op: 26 aug 2011 10:24
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Willy's, Belgische SAS versie

Bericht door georges-cdl »

Op het archief in Evere ?

SGRS/A
Open doorlopend van 08u30 tot 15u30 van maandag tot woensdag (niiet op feestdagen - volgende week alleen open op 2 novembre b.v.)
02 / 701-43-31

Misschien eerst bellen om te zien als ze iets heben daaromtrend ?
Gebruikersavatar
patrouilleur
Berichten: 237
Lid geworden op: 20 jun 2011 21:12

Re: Willy's, Belgische SAS versie

Bericht door patrouilleur »

Hallo,

We mogen dit voertuig niet beschouwen als een doorsnee MB Willy s die je op alle evenementen ziet in dozijn. Als het dan al mb Willy s zijn, de meeste zijn zelfs van franse naoorlogse makelij......
De besproken SAS jeep is een tijdscapsule is gebruikt aan het front en draagt deze sporen, dat is juist het mooie aan deze jeep vind ik.
Hij is niet herspoten, zoals 99,9% van alle andere jeeps. Hij heeft hier en daar een blutsje van op het front, kortom naar mijn mening een pracht jeep!


Ps, ikzelf zou al heel blij zijn met een herspoten MB willy s :lol:
mvg,
kris
.

Scaller schreef:Op de tentoonstelling "Amerika, dit is ook onze geschiedenis" van vorig jaar in Tour en Taxis, stond er ook één.
Al was die in povere staat. Zie bijlages...
Scaller
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jun 2011 16:42

Re: Willy's, Belgische SAS versie

Bericht door Scaller »

Je zit op precies dezelfde golflengte Kris. Ik bedoelde met "povere staat" dan ook vooral dat alle details ervan weggenomen zijn, geen bewapening, enz...
Het gaat bij de renovatie dan wel over een na-oorlogse (1948) Franse Willy's maar de bedoeling is om er een na-oorlogse versie van te maken en tegelijk wil men er geen voertuig van maken dat "net van de band gerold is" en uit een doosje lijkt te komen, maar eerder een voertuig dat net van een opdracht terugkomt.
Vandaar de zoektocht naar zoveel mogelijk info en vooral foto's...
Plaats reactie

Terug naar “De Landmacht”