victor tampere

Op zoek naar een persoonlijk dossier, oorkonde etc.? Misschien vindt je hier het juiste adres!

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
rikdevriese
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:15

victor tampere

Bericht door rikdevriese »

graag zou ik de militaire loopbaan van Victor Tampere kennen
hij werd geboren in Handzame op 12 dec 1882 , en stierf in het hospitaal "camp du Ruchard" in Avon-les Roches in Frankrijk op 23 aug 1916
zijn BE stamnummer 107/53504

Graag had ik geweten hoe het komt dat hij in Frankrijk overleden en begraven is .
Mijn moeder vertelde dat hij als vrijwilliger in het leger gegaan was om te strijden tegen de Duitsers

hopelijk kunnen jullie mij halpen

alvast bedankt op voorhand
rikdevriese
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:15

Re: victor tampere

Bericht door rikdevriese »

vergat te zeggen dat hij soldaat tweede klasse was en bij de derde of zevende linie gediend heeft
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2264
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: victor tampere

Bericht door Bram1940 »

Hallo,

Welkom!

U kan het persoonlijk dossier inkijken in het Documentatiecentrum van het Legermuseum in Brussel. Stamnummers beginnend met 107 verwezen naar het 7de Linie en werden na 1923 administratief toegekend, ook aan militairen die voordien het leger verlaten hadden.

In het dossier kan u vinden waarom hij in Frankrijk zat (hospitalisatie, revalidatie, (her)opleiding, ...).

Groeten,
Bram
rikdevriese
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:15

Re: victor tampere

Bericht door rikdevriese »

bedankt voor de info
rikdevriese
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:15

Re: victor tampere

Bericht door rikdevriese »

ik ben naar het documentatiecentrum geweest in Brussel , en heb veel gevonden , alleen waar hij allemaal geweest is tijdens de oorlog blijft onveranderd .
De fiche van zijn verblijfplaatsen in de oorlog zat niet bij het dossier .
kan iemand mij helpen ?
In het leger gegaan in Antwerpen op 25 juni 1904 , in het zevende linieregiment ; overleden in het Belgischmilitair ziekenhuis ,Camp du Richard , Avons- les-Roches , Frankrijk

bedankt voor alle moeite
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2264
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: victor tampere

Bericht door Bram1940 »

Je kan in principe ook het “medisch dossier” opvragen al weet ik niet of je dit best in Frankrijk doet of bij het Belgische Rode Kruis.

Gtn,
Bram
rikdevriese
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:15

Re: victor tampere

Bericht door rikdevriese »

bedankt ,
Plaats reactie

Terug naar “De officiële instanties - les pouvoirs officiels”