oprvoering in Mechelen : 14-18

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
joran
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2014 19:11

oprvoering in Mechelen : 14-18

Bericht door joran »

Beste
Ik ben naar de opvoering 14-18 geweest in Mechelen en was best wel onder de indruk.
De kritiek dat bepaalde zaken historisch niet correct zijn, is mijns inziens hier niet van de orde.
Je gaat er naartoe om 'te beleven'. Ik verwachtte er geen historisch relaas.
Naast het verstand (kennis) is het ook wel eens goed om het hart te laten voelen... en dat is bij mij gelukt.

Een van de 4 hoofdpersonages was nogal schunnig in uitspraken. Ook daar ergerden critici zich aan.
Nochtans ben ik ervan overtuigd dat het aan het front er heel schunnig kon aan toe gaan. Duizende jonge mannen, jaren bij elkaar, zonder vrouwen in de buurt. Wat kan je dan verwachten.

Een aanrader dus ....
Er zijn nog tickets te verkrijgen.
maar zorg er wel voor dat je behoorlijk vooraan zit. Ik zat op de derde rij .... in het decor dus.
groetjes
Joran
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: oprvoering in Mechelen : 14-18

Bericht door one_O_five »

Ik heb zo een flauw vermoeden dat de critici die het over schunnige uitspraken hebben zelf nooit bij het leger gediend hebben :)
Gebruikersavatar
sprotje
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2011 20:54
Locatie: Welle

Re: oprvoering in Mechelen : 14-18

Bericht door sprotje »

de commentaren die ik ook op andere forums las getuigen mijn inzien van weinig begrip meestal van deze die het niet gezien hebben en niet weten waarover het verhaal
gaat. Het is niet omdat het Studio 100 is dat deze mensen geen andere productie kunnen brengen, dan kabouter Plop, het gedoe met K-3 enz... Als men het met die producties vergelijkt is men niet goed bezig!
heb zelf het 'spektakel' gezien. Mijn mening is deze de letterlijke geschiedenis moet men niet verwachten. Wie het verhaal goed volgt begrijpt snel dat het hier enkel gaat om het menselijke aspect van de oorlog zowel van deze die aan het front zijn als van het thuisfront en wat dergelijk onheil teweeg brengt. Het is voor een musical theatergebeuren zeer goed weergegeven en het is zeker zijn geld waard!
Het verleden mag men niet vergeten
Gebruikersavatar
Manu militari
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 sep 2013 21:26

Re: oprvoering in Mechelen : 14-18

Bericht door Manu militari »

[imgAfbeelding][/img]
HORUM OMNIUM FORTISSIMI SUNT BELGAE
Plaats reactie

Terug naar “ABL en de herdenking 2014-2018 et sa commémoration”