“Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Het Belgische leger in de kranten, op TV enz, als onderwerp van het hedendaags leven.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

“Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Bericht door Exjager »

Burgemeester Bart De Wever wil dat militairen in de Antwerpse straten blijven patrouilleren, ook als Binnenlandse Zaken beslist de terreurdreiging te verlagen van 3 naar 2. Dat heeft hij gezegd tijdens een bezoek aan de kerstmarkt, samen met minister Jan Jambon. “De joodse wijk heeft extra beveiliging nodig, ook bij een verlaagd dreigingsniveau.”

Meer op https://www.hln.be/regio/antwerpen/-mil ... ~aecf208e/
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: “Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Bericht door Walesha »

Ik had het eerder vandaag ook gelezen en ik vind het best zo, de Joodse wijk, tja... nu na de stunt van meneer Trump i.v.m. Jerusalem is de dreiging daar hoe dan ook hoog! Tenslotte, onze militairen doen nu echt waarvoor ze werden opgeleid: "het vaderland en zijn bevolking beschermen"!
Gebruikersavatar
Jager te Paard
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2014 22:29

Re: “Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Bericht door Jager te Paard »

Ik kan er inkomen dat men plaatsen van "algemeen belang" blijft beveiligen, nadat het dreigingsniveau naar 2 wordt gebracht, maar niet voor de wijken van bepaalde bevolkingsgroepen. Dat slaat nergens op. :?
Ik verzamel o.a. Belgisch Leger 1940, Belgen in Engeland '42 - '44, Fuselier bataljons en Ierland Brigades ('44 - '45)
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: “Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Bericht door Walesha »

Het gaat hier niet zozeer om "bepaalde bevolkingsgroepen"... ik ben opgegroeid tussen de Joden en ik ben zeker geen Jood!
In de "Joodse wijk", die zowat heel Zurenborg en de regio rond de Belgiëlei tot aan de Pelikaanstraat bestrijkt wonen ook heel wat Christenen en andersdenkenden en daar houden terroristen absoluut geen rekening mee! Een broer van mij woont daar met zijn gezin nog steeds in de buurt, laat het daar dus veilig blijven aub! En trouwens: de synagoge in de Oostenstraat, zowat de grootste van A'pen is al vaker het doelwit geweest en ook daar wonen heel wat niet-Joden in de onmiddellijke buurt!

Denk in het vervolg aub even na voordat je zulke stupide uitspraken doet! :evil:
RudiS
Berichten: 115
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:09

Re: “Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Bericht door RudiS »

Nog voor de allereerste terroristische aanslag in België (die in het Joods museum in Brussel in 2014) verklaarde De Wever als burgemeester van Antwerpen dat de bescherming van de Joodse wijk in Antwerpen de stad handenvol geld kostte en hij vond dat hiervoor het leger diende ingeschakeld te worden. Iedereen, zelfs zijn eigen partijgenoten, lachten zijn voorstel weg. Zeker toen hij zelf een tiental politieagenten meenam op skivakantie om de pers op afstand te houden.
Na de aanslagen in Brussel zijn de militairen in de straat een vertrouwd beeld geworden en ik vrees dat dat in sommige steden, onder druk van de burgemeesters, zo voor altijd zal blijven. Niet voor de veiligheid van de burgers maar om zo veel mogelijk op het politiebudget te besparen.

MVG,
Rudi.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: “Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Bericht door one_O_five »

Als oud militair doe ik niet mee aan politiek, was er daar geen beroemd generaal die beweerde dat hij aan het werk moest als de politiek het verknoeide.
Joodse gemeenschappen zijn er hier in het westen al eeuwen zonder noemenswaardige problemen, en toen kwam Wereldoorlog Twee.
Wat er nu gebeurd is es een politiek probleem en zal niet opgelost worden door de mensen die nu aan de macht zijn, die zijn volop bezig stemmen te winnen voor volgende verkiezingen en zich te verwonderen waarom rechts radicaal er in Europa op vooruit gaat.
Hoog tijd dat er een nieuwe generatie politiekers komt voor we weer een generaal aan het werk moeten zetten.
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1862
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: “Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Bericht door canadian2nd »

Als oud-rijkswachter, daarna lid Federale Politie doe ook ik niet aan politiek, maar ik heb wel een mening.
De militairen in het straatbeeld - ja of nee ?
Ik zeg : JA.
Ikzelf heb ook bewaking en beveiliging ambassades gedaan in Brussel, in ploegensysteem - dag en nacht. Dit is geen al te leuke job, maar het moest ...
De militairen zouden juist blij moeten zijn dat ze zich eens kunnen "tonen" van hun mooiste kant aan de bevolking. Deze mensen maken onze samenleving veiliger, alleen al door hun aanwezigheid in de straten, en ze blijken ook zeer effectief te zijn : zie maar de verijdelde aanslag in het Brussels station.
Liever dienst doen en nuttig werk verrichten dan te moeten uren kloppen in één of andere kazerne en je een hele dag te moeten wegsteken tot je terug naar huis mag.
In andere landen rondom ons worden de militairen en politiediensten zeer geapprecieerd door een grote meerderheid van de bevolking. Als men hier vroeger (jaren '80 - '90) een militair in het straatbeeld zag, werden de militairen scheef bekeken omdat de bevolking geen uniformen meer verdroeg in de straat. Het kwam zelfs zover dat de militairen zich "beschaamd" gingen voelen wanneer ze hun uniform droegen. Dit is gelukkig nu aan het verdwijnen.
Ik weet nog goed hoe in de jaren '60 - '70, toen de dienstplicht nog bestond, je 's zondags miliciens in uniform naar de mis zag gaan.
Zij waren verplicht hun uniform ook thuis in het straatbeeld te dragen en de mensen vonden dat de normaalste zaak van de wereld.
En indien zij zich te buiten gingen aan zaken die niet mochten, hun uniform niet piekfijn in orde was, dan werden ze op de boek gezwierd door de Gendarmen, die controle hadden over hun gedrag.

Ga zo door jongens ! We zijn fier op jullie !

mvg
Jan
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: “Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Bericht door Walesha »

Helemaal mee eens jan! :D
LEO
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:44

Re: “Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Bericht door LEO »

Als stilaan ouder wordende burger opteer ik liever voor veiligheid in het algemeen . Ik bedoel , niet alleen bij terreurniveau of onrust , maar permanent . Het lijkt me onzinnig om op crisismomenten over te schakelen naar full-security om daarna alles weer laten te verloederen . Ik neem geen aanstoot aan de aanwezigheid van militairen in het straatbeeld omdat ze er zijn om mij te beschermen , niet om mij belagen . Wat me wel stoort is het amateurisme dat door de regering aan de dag wordt gelegd om dit alles in goede banen te leiden . Nu wordt duidelijk welke rampzalige toestanden er zijn ontstaan door jarenlang te negeren en te besparen op de nationale veiligheid ! Leger , politie en gerecht zijn leeggezogen en hangen aan een baxter om in leven te blijven ! Ik zie liever militairen en politiemensen op straat dan dat het volk zich begint te organiseren in vigilante groepen !
Gebruikersavatar
Jager te Paard
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2014 22:29

Re: “Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Bericht door Jager te Paard »

Gelukkig zijn we er bijna van af en zullen die taken stilaan overgenomen worden door de DAB. Bloempot spelen heeft helaas (of ook gelukkig) niets te maken met onze hoofdopdracht, daar zijn de gasten te gekwalificeerd voor. Het wordt dringend tijd dat er weer kan getraind worden op pelotons/ Compagnies en Bataljons/ battlegroup niveau. Die tactische skills komen er niet vanzelf.
Zeker naar de toekomst toe zal de Interwapen capaciteit aan belang winnen en om alles deftig op elkaar te laten inspelen in dit complex geheel is er zeer veel training nodig.
Ik verzamel o.a. Belgisch Leger 1940, Belgen in Engeland '42 - '44, Fuselier bataljons en Ierland Brigades ('44 - '45)
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: “Militairen blijven in joodse wijk” OOK ALS TERREURNIVEAU ZOU DALEN VAN 3 NAAR 2

Bericht door Exjager »

Jager te Paard schreef: 05 jan 2018 00:42 Gelukkig zijn we er bijna van af en zullen die taken stilaan overgenomen worden door de DAB. Bloempot spelen heeft helaas (of ook gelukkig) niets te maken met onze hoofdopdracht, daar zijn de gasten te gekwalificeerd voor. Het wordt dringend tijd dat er weer kan getraind worden op pelotons/ Compagnies en Bataljons/ battlegroup niveau. Die tactische skills komen er niet vanzelf.
Zeker naar de toekomst toe zal de Interwapen capaciteit aan belang winnen en om alles deftig op elkaar te laten inspelen in dit complex geheel is er zeer veel training nodig.
Dat is iets wat je wel vaak hoort, trainingen schieten er bij in, en het personeel vindt het ook niet hun "core-business".
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Plaats reactie

Terug naar “Het ABL in het nieuws - l'ABL dans le journal”