ccod Tervuren kazerne l'Empereur

Op zoek naar vrienden uit jouw diensttijd? Misschien vindt je ze hier!

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
dePoL
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2013 01:47

ccod Tervuren kazerne l'Empereur

Bericht door dePoL »

ik werkte daar in de dienst ccod, onder het bevel van commandant Thierens Ludo, tussen de jaren 1972 en 1981. Ik ben nadien naar new zealand vertrokken. Nu , na al die jaren, ben ik benieuwd of er van mijn oude collegas nog iemand leeft. Als er iemand enig idee heeft kun je me hier antwoorden. Dank bij voorbaat.
Ik vermoed dat alle militairen nadien over geplaatst zijn naar Evere, en de kazerne l'Empereur nu een burger instelling of firma is. Dit is ongeveer 30 jaar geleden en ik ben benieuwd of er nog iemand is die de details van die speciale eenheid ccod (codificatie van militair materieel) nog kent. Daar de meeste leden van deze eenheid toen adjudant waren en bijna met pensioen, zouden die nu waarschijnlijk rond de 80-85 zijn (als ze nog leven?), behalve een paar jongere sergeanten die waarschijnlijk nu ook al bijna op pensioen zijn . Ik was toen eerste sergeant majoor. Ik heb toen ontslag genomen uit het belgische leger en op avontuur vertrokken naar de stille oceaan waar ik rond zwierf voor een paar jaar, en me uiteindelijk gevestigd heb in New Zealand, waar ik nog woon momenteel.
Na al die tijd weet ik nog wel een paar namen, maar geen verdere details.
Voor dat ik naar Tervuren muteerde (in 1972) was ik gekazerneerd in Duitsland bij het 12bn QM in de 102cie Rav. Als er daar over ook nog iemand inlichtingen kan geven zal ik die ook geweldig apprecieren, maar dat is 40 jaar geleden, en ik betwijfel of er daar nog iemand van bestaat?
Allen dank bij voorbaat.
erwinduhamel
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mei 2011 12:47

Re: ccod Tervuren kazerne l'Empereur

Bericht door erwinduhamel »

Pol,

de eenheid bestaat nog onder een andere naam op een andere plaats:

http://www.mil.be/mr/units/index.asp?LA ... U=0&PAGE=1
Steph
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2020 09:28

Re: ccod Tervuren kazerne l'Empereur

Bericht door Steph »

HALLO dePol,

Het is een eeuwigheid geleden dat we mekaar nog gezien of gehoord hebben !
Weet je nog de tijd van CCOD in TERVUREN. Ik werkte daar ook bij de Commandant Thierens Ludo ook tussen 1972 en 1981 dacht ik.
Ik werkte er als burgerpersoneel bij Landsverdediging en het ware mooie tijden. Daarna naar Evere Zuid, Kwartier Koningin Elisabeth en daarna naar Peutie Kwartier Majoor Housiau.
Weet jij Pol wat er van de Commandant Thierens is geworden ? Leeft hij nog ?
Waw, dat jij toch de stap hebt gezet om naar Nieuw Zeeland te vertrekken verbaast me heel erg. Heb je daar gevonden wat je zocht ? Woon je er nu permanent ?

Mijn dochter is naar Australië vertrokken met echtgenoot en kind. Zij wonen nu in Newcastle in NSW. Voorlopig voor één jaar. Misschien ga ik ooit mijn zinnen zetten op Australië, maar ben ondertussen ook weduwe sinds december 2018!

Graag vernam ik wat nieuws van U

Groetjes uit België - Leefdaal
Steph
Ellen-vdl
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2020 21:13

Re: ccod Tervuren kazerne l'Empereur

Bericht door Ellen-vdl »

Hallo Pol en Steph

Ik ben Ellen, de kleindochter van commandant Ludo Thierens.
Heel fijn om jullie reacties te lezen over mijn grootvader.
Hij is met mijn oma in de helft van de jaren '80 in Herent komen wonen maar is helaas in 2014 overleden.

Fijne groeten

Ellen
Steph
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2020 09:28

Re: ccod Tervuren kazerne l'Empereur

Bericht door Steph »

Hallo Ellen-vdl,

Ben zeer verrast via U nog nieuws te vernemen in verband met je grootvader !!

Helaas ook van ons heengegaan, hopelijk op een zachte manier, zonder slepende ziekte of zo ?

Zou ik eventueel mogen weten waar je nu woonachtig bent om zo nog wat nader kennis te maken en bij te praten.

Ikzelf woon in Leefdaal, ben weduwe van 69 jaar en zoek nu in deze corona tijden wat sociale contacten. Misschien kan dit tussen ons?

Ben benieuwd naar uw reactie !

Met vriendelijke groeten,

Mevr Smeets Stephanie
Ellen-vdl
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2020 21:13

Re: ccod Tervuren kazerne l'Empereur

Bericht door Ellen-vdl »

Mijn grootvader is overleden na een half jaar gedurende strijd tegen longkanker. Het mocht niet zijn, maar uiteindelijk was het beter zo. Hij leed er zo onder. Het aftakelingsproces was heel erg om aan te zien.

Mijn grootouders wonen al vele jaren in Herent, tegen Leuven, daarmee dat ik hier ook opgegroeid ben en nog steeds woon.
Steph
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2020 09:28

Re: ccod Tervuren kazerne l'Empereur

Bericht door Steph »

Beste Ellen-vdl,

Het doet me enorm pijn te moeten vernemen dat je grootvader Mr Ludo Thierens zulke strijd heeft moeten lijden. Niemand verdient dit.
Bij mijn weten heeft jouw grootvader altijd gerookt.
Ikzelf ben weduwe nu sinds december 2018. Mijn echtgenoot is aan pancreaskanker overleden.
Heb jij nog foto's van je grootvader ? Het zou me plezier doen om deze nog eens samen door te nemen. Heb jij nog nieuws van de Pol? dit is op dit platform zijn gebruikersnaam. De Pol is naar Nieuw Zeeland vertrokken, maar dat is ook alles dat ik weet.

Zouden we eventueel kunnen nader kennis maken Ellen ?

Laat maar iets weten ja

Groetjes,
Mevr Steph uit Leefdaal
Plaats reactie

Terug naar “Oude legermakkers gezocht !!! recherche aux copains de régiment”