ZM-FN

Sterke verhalen waar het Belgische leger centraal staat.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tsjokke
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:28

ZM-FN

Bericht door tsjokke »

Laatst werd pijnlijk duidelijk dat we niet veel van onze voormalige zeemacht afweten.
Meestal maar wat vage algemene stukjes informatie. :(
Je moest bijvoorbeeld niet over de vaartuigen spreken als ""BOTEN"" in hun bijzijn, want dan werden ze al zeer prikkelbaar.
En er werden me ooit dingen voor waar verteld zoals hiernavolgend:

Voor het uitvaren werd de nodige voedselvoorraad in kratten op het achterdek gestockeerd omdat het voorraadruim vol zat met(volle)biervaten.
De jongens hielden van het nat;zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant.

Naar verluid waren er ook geen reddingsvesten aan boord of reddingssloepen omdat na enkele dagen varen er al voor ieder bemanningslid minstens twee lege vaten ter beschikking stonden die als zodanig konden dienen.

Voor Paddy,om zeemachters aan te trekken:Plaats eens een paar tapkranen in het logo van het forum.
Als het bovenstaande waar is zal dergelijk logo zeker de ZM-FN-ers aanlokken.
Wie weet! :mrgreen:
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: ZM-FN

Bericht door one_O_five »

De zeemacht is inderdaad de grote onbekende, zeker voor de mensen die in de BSD gestationeerd waren, zo vroeg men me op een test eens twee graden van de zeemacht, mijn antwoord duikboot en vliegdekschipkapiten was natuurlij verkeerd.
Gebruikersavatar
philippe
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 mei 2011 14:57

Re: ZM-FN

Bericht door philippe »

tsjokke schreef:En er werden me ooit dingen voor waar verteld zoals hiernavolgend:

Voor het uitvaren werd de nodige voedselvoorraad in kratten op het achterdek gestockeerd omdat het voorraadruim vol zat met(volle)biervaten.
De jongens hielden van het nat;zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant.

Naar verluid waren er ook geen reddingsvesten aan boord of reddingssloepen omdat na enkele dagen varen er al voor ieder bemanningslid minstens twee lege vaten ter beschikking stonden die als zodanig konden dienen.
Niet waar dus!!! :lol:
Grtz, Philippe :ugeek:
Gebruikersavatar
tsjokke
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:28

Re: ZM-FN

Bericht door tsjokke »

philippe schreef:
tsjokke schreef:En er werden me ooit dingen voor waar verteld zoals hiernavolgend:

Voor het uitvaren werd de nodige voedselvoorraad in kratten op het achterdek gestockeerd omdat het voorraadruim vol zat met(volle)biervaten.
De jongens hielden van het nat;zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant.

Naar verluid waren er ook geen reddingsvesten aan boord of reddingssloepen omdat na enkele dagen varen er al voor ieder bemanningslid minstens twee lege vaten ter beschikking stonden die als zodanig konden dienen.
Niet waar dus!!! :lol:
Grtz, Philippe :ugeek:
Bwah, ik weet niet.........dat van die vesten en sloepen is (mogelijk)onwaarschijnlijk.
Alleszins heb ik ooit een zeemachter gekend die overgestapt was naar de LuM en bij ons terecht kwam.
Misschien voor een geregelder familieleven en minder verleiding van de geestverruimende sappen.
Helaas,driewerf helaas........bij ons was het niet "unbedingt" beter.
Zo gebeurde het eens dat de getormenteerde wettelijke wederhelft manlief uit de bar kwam plukken en met lichte (nu ja lichte,eerder stevige)corrigerende klopjes van een welgevulde handtas over het paradeplein naar huis dreef onder begeesterd applaus en aanmoedigingskreten vanuit de ramen van de logementsblokken van de dienstplichtige soldaten.
grts,tsjokke
Plaats reactie

Terug naar “Sterke verhalen - histoires fortes”