vliegtuigen spotten van tè dichtbij

Sterke verhalen waar het Belgische leger centraal staat.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tsjokke
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:28

vliegtuigen spotten van tè dichtbij

Bericht door tsjokke »

We hadden opdracht gekregen voor een werkje op het vliegplein van Bevekom.In het "kamp" laadden wij van de algemene dienst de benodigde spullen in de mercedes baché en vertrokken richting "plein".
De 2 chefs zaten natuurlijk voorin en ik , de soldaat milicien,zat achter in de laadbak.We volgden de rondweg en moesten de startbaan oversteken om op de werkplek te geraken.We reden de startbaan op en net voor het midden daarvan gebeurde er van alles tegelijk.
De chauffeur ging hard in de remmen en tegelijkertijd hoorde op dat moment een monsterlijk gebrul terwijl ik als een kegel door de laadruimte vloog.
Ik krabbelde recht ,keek door het achterruitje van de bestelwagen en zag zéér laag en traag een C119 wegdraaien over het braakliggend terrein naast de startbaan.
Het bleek een klein foutje te zijn van de lui in de controletoren.
Ze waren vergeten om de verkeerslichten voor de startbaan op rood te zetten.Er zal in die cockpit wel serieus gevloekt zijn in alle landstalen en bij die lui van de "toren" kan het best dun door de broek gelopen hebben.
Er zal alleszins wel een hartig woordje gewisseld zijn aldaar.Maar dat vertellen ze niet aan een simpele soldaat hé.
Als die C119 nu eens iets zwaarder beladen was geweest of iets meer naar voren gestart was,dan was dit stukje nooit geschreven.
tsjokke
LEO
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:44

Re: vliegtuigen spotten van tè dichtbij

Bericht door LEO »

Heb zowat hetzelfde meegemaakt in Florennes, maar met een landende Starfighter.

Ik reed tussen de landingsbanen in een R4'tje met een adjudant naast mij. Riep deze plots "STOP, STOOOOOP". Wat ik dan ook deed. Voor hij verdere uitleg kon geven passeerde een Starfighter met zijn landingswielen uit op een meter hoogte voorbij de voorruit van het autootje. Turbulentie zeg. Zei de adjudant: "Had je niet gezien dat het licht op rood stond". Nee.....Wie plaatst er nu verkeerslichten beneden in de gazon !
Plaats reactie

Terug naar “Sterke verhalen - histoires fortes”