182 militaire voertuigen te koop.

Keuvelen over koetjes en kalfjes :-)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gepard
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 mei 2011 11:52

182 militaire voertuigen te koop.

Bericht door Gepard »

Het National Military History Center verkoopt 182 militaire voertuigen, twee keer raden van waar deze voertuigen afkomstig zijn....juist je, van het vroegere Victory Memorial Museum te Aarlen, dat in 1999/2000 zijn deuren sloot.

[link2]auctionsamerica,http://www.auctionsamerica.com/events/a ... eCode=MM12[/link2]

[link2]National Military History Center,http://www.militaryhistorycenter.org/home[/link2]
2013:Canadian Citizen’s Memorial Campaign in Sicily.
http://www.operationhusky2013.ca/
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: 182 militaire voertuigen te koop.

Bericht door Exjager »

Amai, dat is een serieuse verkoop...
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: 182 militaire voertuigen te koop.

Bericht door one_O_five »

De prijzen zijn ook serieus, en de dollar is nu toch te duur.
LEO
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:44

Re: 182 militaire voertuigen te koop.

Bericht door LEO »

Ik heb het steeds spijtig gevonden dat het museum in Arlon zijn deuren dichtdeed. Ik vondt het een volledig en informatief museum. Je kon er gerust een dag spenderen met alles te bekijken. Er waren ook duidelijke display's die je een beeld gaven van de omstandigheden.

Ik vondt er trouwens een Canadese (?) artillerietrekker met grote rubberen wielen, tamelijk smal in constructie en uitgerust met twee motoren die ieder een kant van het voertuig aandreven. De besturing gebeurde met sticks ipv een stuur. Nooit nergens een spoor,dokumentatie of foto's van teruggevonden. :(

Spijtig !
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 jan 2012 21:18

Re: 182 militaire voertuigen te koop.

Bericht door Blastmaster1972 »

LEO schreef:Ik heb het steeds spijtig gevonden dat het museum in Arlon zijn deuren dichtdeed. Ik vondt het een volledig en informatief museum. Je kon er gerust een dag spenderen met alles te bekijken. Er waren ook duidelijke display's die je een beeld gaven van de omstandigheden.
Dat vond ik ook jammer.

Ben blij dat ik er een keer of twee geweest ben, toen het nog bestond...

Mvg,

Jos
Andreas
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jun 2011 19:39

Re: 182 militaire voertuigen te koop.

Bericht door Andreas »

Heb het museum in Arlon spijtig genoeg nooit kunnen bezoeken.
Is het niet misschien een idee om foto's van het museum te posten?

Mvg Andreas
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: 182 militaire voertuigen te koop.

Bericht door one_O_five »

Ik was er ook nooit Andreas, maar het was eigenlijk geen Belgisch of ABL museum, een foto is hier dus niet zo direct op zijn plaats.
Als ik me niet vergis was dat museum nog al op een commerciële basis opgevat, net als dat in Bastogne aan de Mt Mardasson, ik ben niet helemaal zeker maar ik meen me te herinneren dat dit museum gesloten werd omdat er te weinig inkomsten waren.
farthingbowl
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 aug 2011 18:37

Re: 182 militaire voertuigen te koop.

Bericht door farthingbowl »

zeker stevige prijzen, grappig trouwens een Bren carrier in Duitse camo..zal best een keer bestaan hebben maar ik vind het er een beetje over... zitten ook aardig wat Franse voertuigen bij, zijn er daarvan ook in ABBL dienst geweest ?
SignalH
Berichten: 220
Lid geworden op: 31 mei 2011 22:32

Re: 182 militaire voertuigen te koop.

Bericht door SignalH »

farthingbowl schreef:... een Bren carrier in Duitse camo..zal best een keer bestaan hebben...
Dat zou ik zo niet durven zeggen, het BEF heeft er een massa van achtergelaten in '40.
Er bestaan zelfs versies met licht Duits geschut opgemonteerd.

Vriendelijke groeten,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: 182 militaire voertuigen te koop.

Bericht door one_O_five »

Het Duitse leger heeft tijdens WO II zo ongeveer alles wat in handen viel gerecupereerd, deze "Beutepanzer" dienden voornamelijk net als alle ander materiaal zo als kanonenen en voertuigen in de tweede lijn, werden bij voorbeeld ingezet in het Oosten tegen de partisanen en hier in het westen voor bewakingsopdrachten, veel geschut werd in de Atlantic Wall geplaatst.
Zo bezit het Belgisch Tankmuseum een Renault Chenilette waar Duitsland een kleine kazemat op monteerde om een MG in te plaatsen, te bezichtigen in Bastogne.
Gepard
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 mei 2011 11:52

Re: 182 militaire voertuigen te koop.

Bericht door Gepard »

WWII auction nets $2.9 million for Kruse foundation

World War II memorabilia – such as clothes, helmets, trinkets, motorcycles and armored vehicles – generated more than $2.9 million at an auction for the National Military History Center in Auburn on Saturday. Bidders at the highly publicized auction came from 19 different countries, according to Auctions America by RM, the company behind the sales. “We’re pleased with the results from the weekend’s sale and proud to have been able to provide our auction services to help secure the future of the National Military History Center,” Donnie Gould, president of Auctions America by RM, said in a written statement.

Going into the auction, the Dean V. Kruse Foundation, which operates the museum, needed money to pay off its mortgage and protect its financial future.

Verder lezen:
[link2]KLIK,http://www.warhistoryonline.com/feature ... ation.html[/link2]
2013:Canadian Citizen’s Memorial Campaign in Sicily.
http://www.operationhusky2013.ca/
Plaats reactie

Terug naar “Algemene chat - le chat en général”