vraag

Keuvelen over koetjes en kalfjes :-)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
buffalo
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mei 2011 07:43

vraag

Bericht door buffalo »

Hallo,

Omdat mijn kennis van Tv inihil is heb ik een vraag namelijk?
1.ik heb een LED TV met usb aansluitingen.
2.Ik kan iedere gewone stick bekijken op mijn TV scherm.Geen probleem.
3.Met mijn externe harde schijf met films kan ik krijg ik geen beeld,vervelend. :oops:
4.Naar het schijnt zou er een soort atapter bestaan die het mogelijk aansluiting maakt,waar zou ik dat kunnen kopen?
5.Er zijn wel harde schijven te kopen die je probleemloos kan gebruiken,maar de 355€ en mijn is niet akkoord om het te kopen,jammer.

Ik hoop dat langs deze weg een forumlid mij kan vertellen waar die te koop zijn. :?:

Met dan bij voorbaat,mvg Urbain
Gebruikersavatar
anthony
Berichten: 261
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:35
Locatie: Ichtegem
Contacteer:

Re: vraag

Bericht door anthony »

buffalo schreef:Hallo,

Omdat mijn kennis van Tv inihil is heb ik een vraag namelijk?
1.ik heb een LED TV met usb aansluitingen.
2.Ik kan iedere gewone stick bekijken op mijn TV scherm.Geen probleem.
3.Met mijn externe harde schijf met films kan ik krijg ik geen beeld,vervelend. :oops:
4.Naar het schijnt zou er een soort atapter bestaan die het mogelijk aansluiting maakt,waar zou ik dat kunnen kopen?
5.Er zijn wel harde schijven te kopen die je probleemloos kan gebruiken,maar de 355€ en mijn is niet akkoord om het te kopen,jammer.

Ik hoop dat langs deze weg een forumlid mij kan vertellen waar die te koop zijn. :?:

Met dan bij voorbaat,mvg Urbain
Urbain,

Volgens mij is je externe harde schijf er eentje met nog eens een externe adapter?
Ik heb dit ook eens geprobeerd en dit leverde inderdaad problemen op. Wanneer je een externe harde schijf hebt zonder externe adapter (dus voeding via usb) werkt dit wel!
Ik zou je gewoon aanraden om je film van je externe harde schijf over te zetten naar je USB stick, dan heb je geen kosten!

Mvg,
Anthony
Mvg,
Anthony Degrande
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: vraag

Bericht door one_O_five »

Als ge hier nu merk en juiste type van TV overmaakt kan ik online de handleiding even gaan zoeken en U de juiste antwoorden geven, er zit namelijk veel verschil in de mogelijkheden van merk tot merk en dan nog van type tot type.
buffalo
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mei 2011 07:43

Re: vraag

Bericht door buffalo »

Bedankt Heren,
1.Mijn TV is een LED Samsung series 6.
2.Externe harde schijf is ook een Samsung G2 portable 640GB Hi-Speed (International Hard Drive).
Ik hoop heren dat je voor mij een oplossing vindt,bedankt bij voorbaat.
mvg Urbain
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: vraag

Bericht door one_O_five »

Ik zal dat eens opzoeken, morgen ben ik wel de ganse dag onderweg maar hebt ge geen juister aanduidingen van zowel TV als schijf, Samsung heeft heel veel in zijn gamma, hoe meer details ik ken hoe beter ik kan zoeken.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: vraag

Bericht door one_O_five »

Op het eerste zicht zou dat moeten werken, die G2 is er voor geschikt, de TV in theorie ook maar ...
Vandaag heb ik niet de tijd om verder te gaan zoeken op de verschillende forums maar er schijnen nog van die problemen te zijn, het zou kunnen dat de software van Uw TV toestel nog de oude is en dan moet deze gepatcht worden, dat moet ik nog verder uitzoeken, kost wel even tijd.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: vraag

Bericht door one_O_five »

Een Nederlandstalig handboek vind ik neit op het net, volgens het Engelstalig zou het moeten werken met elk USB toestel. (zie onderaan)
Ik vrees dat dit antwoord alleen maar kan gegeven worden aan de apparaten zelf, online vind ik op verschillende forums hetzelfde terug maar ook nergens een klaar en duidelijk antwoord.


1. Turn on your TV.
2. Connect a USB device containing recorded tv, photo, music and/or movie fi les to
the USB 1 (HDD) or USB 2 port on the back or side panel of the TV.
3. When USB is connected to the TV, popup window appears. Then you can select
Media Play.
✎If an external USB device connected to the TV’s USB port draws an excessive
amount of current from the port, the message “USB Power overload” appears
on the screen. This is not a problem with the TV, which provides the standard
current from its USB ports, but a problem with the external device. Please
contact the manufacturer of the device for supp
Gebruikersavatar
anthony
Berichten: 261
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:35
Locatie: Ichtegem
Contacteer:

Re: vraag

Bericht door anthony »

one_O_five schreef:Een Nederlandstalig handboek vind ik neit op het net, volgens het Engelstalig zou het moeten werken met elk USB toestel. (zie onderaan)
Ik vrees dat dit antwoord alleen maar kan gegeven worden aan de apparaten zelf, online vind ik op verschillende forums hetzelfde terug maar ook nergens een klaar en duidelijk antwoord.


1. Turn on your TV.
2. Connect a USB device containing recorded tv, photo, music and/or movie fi les to
the USB 1 (HDD) or USB 2 port on the back or side panel of the TV.
3. When USB is connected to the TV, popup window appears. Then you can select
Media Play.
✎If an external USB device connected to the TV’s USB port draws an excessive
amount of current from the port, the message “USB Power overload” appears
on the screen. This is not a problem with the TV, which provides the standard
current from its USB ports, but a problem with the external device. Please
contact the manufacturer of the device for supp
Probleem hierbij is het feit dat uw 'USB' apparaat in feite een harde schijf is.
Dit is een vaak voorkomend probleem bij verschillende merken van TV's.

Ze zeggen dat elk USB apparaat ondersteund word, maar in feite werken enkel de USB apparaten met een flashgeheugen.
Bij een harde schijf is dit (zoals de naam het zegt) een fysieke schijf die ronddraait. Deze trekt meer stroom dan de flash en word bijgevolg niet ondersteund.

Als het echt niet werkt zou ik gewoon de files van op mijn harde schijf naar mijn USB stick kopiëren.
Via deze manier zijn er geen bijkomende kosten enkel 5 minuutjes werk om het te verplaatsen.

Mvg,
Anthony
Mvg,
Anthony Degrande
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: vraag

Bericht door one_O_five »

Klopt Anthony, ik heb zo het vermoeden dat enkel harde schijven die een externe voeding hebben en niet de stroom via USB krijgen bedoeld worden in die handleiding, niet al te duidelijk.

We kunnen dus deze discussie sluiten met Uw opmerking dat het hier aangewezen is een of meerdere grote USB sticks in te zetten en het te bekijken materiaal daar op te kopiëren.
Gebruikersavatar
anthony
Berichten: 261
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:35
Locatie: Ichtegem
Contacteer:

Re: vraag

Bericht door anthony »

Ofwel een solid state disk gebruiken als externe harde schijf, maar die zijn op dit moment nog iets te kostelijk.

Ikzelf heb een kleine externe HD die gevoed word via usb en die werkt wel als je hem aansluit op onze tv.
Ik denk dat dit trouwens moeilijk uit te proberen is of een HD al dan niet werkt.
De winkel zou al moeten hetzelfde type tv hebben om te testen.

Mvg,
Anthony
Mvg,
Anthony Degrande
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: vraag

Bericht door one_O_five »

Om zo iets echt te testen moet ge achter de apparatuur zitten, dat kan zelfs zo ver gaan dat het een of andere instelling van het TV toestel is ook, een of andere optie die moet ingeschakeld worden.
Nu weet ik wel dat een Seagate extern een dergelijk probleem kan veroorzaken maar vermits de schijf ook een Samsung is moet er in die richting niet gezocht worden, SSD is inderdaad duur maar die gedraagt zich in een externe behuizing hetzelfde als een schijf, geen oplossing dus.
Plaats reactie

Terug naar “Algemene chat - le chat en général”