Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
bupi
Berichten: 1276
Lid geworden op: 27 jul 2013 09:54

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door bupi »

Werk voor den Jef .
Mvg.Pierre.
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door jef »

Het zien er de meest voorkomende uit.... als mijn ogen me niet bedriegen, van boven naar onder van l naar r.
off kroonorde, ridder Leopoldsorde, WOI oorlogskruis, medaille vrijwilligers, overwinningsmedaille WOI, Herinneringsmedaille WOI, Herinneringsmedaille WOII ( foto te klein om te zien wat er juist op het lint staat), Militair kruis 2de kl.
speciaal voor U Bupi,
Jef
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door Bram1940 »

Beste Zandstuiver,

Zijn die kraagspiegels niet wat "ambachtelijk" aangebracht voor een vest van zo'n gekende tailleur?

Groeten,
Bram
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door Bram1940 »

Beste zandstuiver,

Ik spreek geen oordeel uit over de authenticiteit van de vest. Alle kenmerken zijn er. Alleen doen die kraagspiegels zeer vreemd aan.

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door piot1940 »

die zich de historiek van de Cy.F. behartigde
beste,

Eigenlijk jammer dat iemand die zich de historiek van CyF behartigd zo'n vest op zijn zolder laat verkommeren. Je hebt toch soms rare mensen met kronkels. Soit, so be it.
Heb je soms documenten van die historicus van de CyF. Ik kan me best inbeelden dat iemand die zich om zijn regiment bekommert toch het een en ander van papierwerk, fotomateriaal heeft gereduceerd.

m vr gr, Jean
Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door piot1940 »

Tja,

Dat is een gekend verhaal hé. De vader heeft een collectie militaria, de kinderen interesseren er zich niet voor en als papa in de home gaat of komt te overlijden vliegt "heel die rommel" naar het containerpark. Ik ken ook zo verhalen.

Maar zeg, als je al een dikke 30 jaar Belgisch verzamelt dan ben je net zoals ik een pionier in het vak. Ik kreeg ook reacties: wat koop je nu? , een verslegen leger, daar is niets van gekend, niemand moet dat hebben, geen informatie, dat krijg je nooit volledig etc......Bon, soit, ondertussen hebben we toch een mooie collectie uitgebouwd.
Ik vermoed dat wel elkaar wel op een beurs zijn gekruist. Wie weet zelfs in de kantine van Wavre of Ciney koffie zitten drinken hebben.

m vr gr, Jean
Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door piot1940 »

Nu is er al wat duidelijkheid. Betreffende de spiegels op de jas ten minste.
Die officier was eerst bij een andere eenheid met een lagere graad. Je ziet aan de binnenkant van de kraag de zwarte stikdraad van de eerste spiegels. Later heeft hij daar andere spiegels van zijn nieuwe eenheid en vermoedelijk hogere rang laten opzetten.


m vr gr, Jean
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door Bram1940 »

Of onze vriend cyclist heeft deze vest toch wat naar zijn hand gezet voor zijn persoonlijk museum, was nadien toch niet tevreden met het resultaat en heeft die dan maar verhuisd naar de zolderruimte. Om maar te zeggen, alle mogelijkheden blijven open. Nogmaals, het kan ook een perfect authentiek stuk zijn. Zandstuiver zal dat veel beter kunnen beoordelen aan de hand van het stuk zelf en de achtergrondinformatie. Staat er geen naam en datum op het etiket in de binnenzak? Meestal is dit toch het geval bij stukken van Heldenbergh.

Wat die "oudere" verzamelaars betreft, ben ik als beginneling vaak voorbijgestoken door mensen als Frederic Vanlaer, Danny Loosvelt, André Alexandre, Stefan Demeyer, ... omdat zij op dat moment een zeer uitgebreid netwerk hadden. Op één na heb ik deze mensen nog nooit ontmoet. Ik weet zelfs niet of ze nog leven en/of verzamelen (hoewel zoiets toch in je bloed zit). 25 jaar geleden was Belgisch al "moeilijk / onvindbaar". Eigenaardig genoeg is dit niet meer het geval. Lang leve internet.

Mettertijd zullen die verzamelingen hopelijk wel eens het daglicht zien, in plaats va te belanden in Jeans container :mrgreen: .

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door piot1940 »

Tja, mijne container. Ik hoop die geliqideert te hebben vooraleer het allemaal naar de container gaat. Er zal wel ergens een geinteresseerde bestaan.
Zo heb ik ook mijn collectie kunnen opbouwen. Een persoon die uiteindelijk toch besloot om een deel van zijn collectie van de hand te doen.
Toen was dat prijzig,
Ik ken ook zo iemand, fervent verzamelaar geweest, die het opeens beu was en alles verkocht, waaronder brancardiersmateriaal.
Waar zijn de tijden.

En toch duikt er af en toe op een rommelmarkt nog wel eens een partij op. Ter grote consternatie van iedereen uiteraard.

Wat gaan we nog allemaal,zien passeren.

M vr r, Jean
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door Bram1940 »

piot1940 schreef:Wat gaan we nog allemaal,zien passeren.
Een quasi volledig Belgisch Cointet-element, nog ergens opgegraven? Maar we zijn aan het afwijken.
Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door piot1940 »

Een Cointet ... dat dat eens waar was. Dat wil ik wel in mijn tuin om "pois de senteurs" langs te laten bloeien.
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door jef »

Bram1940 schreef:Of onze vriend cyclist heeft deze vest toch wat naar zijn hand gezet voor zijn persoonlijk museum, was nadien toch niet tevreden met het resultaat en heeft die dan maar verhuisd naar de zolderruimte. Om maar te zeggen, alle mogelijkheden blijven open. Nogmaals, het kan ook een perfect authentiek stuk zijn. Zandstuiver zal dat veel beter kunnen beoordelen aan de hand van het stuk zelf en de achtergrondinformatie. Staat er geen naam en datum op het etiket in de binnenzak? Meestal is dit toch het geval bij stukken van Heldenbergh.

Wat die "oudere" verzamelaars betreft, ben ik als beginneling vaak voorbijgestoken door mensen als Frederic Vanlaer, Danny Loosvelt, André Alexandre, Stefan Demeyer, ... omdat zij op dat moment een zeer uitgebreid netwerk hadden. Op één na heb ik deze mensen nog nooit ontmoet. Ik weet zelfs niet of ze nog leven en/of verzamelen (hoewel zoiets toch in je bloed zit). 25 jaar geleden was Belgisch al "moeilijk / onvindbaar". Eigenaardig genoeg is dit niet meer het geval. Lang leve internet.

Mettertijd zullen die verzamelingen hopelijk wel eens het daglicht zien, in plaats va te belanden in Jeans container :mrgreen: .

Groeten,
Bram
Bram,
Danny Loosvelt was een goeie kameraad van me. Momenteel runt hij een B&B in het zuiden van Frankrijk. Ik denk niet dat hij nog verzamelt.
Jef
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door canadian2nd »

Een gezellige conversatie hier .... en het zand stuift maar rond in alle richtingen .
Vroeger dit - vroeger dat ... daar hebben hedendaagse verzamelaars geen enkele boodschap aan !
Wie was er ooit niet "jaloers" op Dhr Rosseel uit Oostende ? Hij was beginnen te verzamelen vanaf zijn 17de toen het hier nog krioelde van de Canadezen en de Polen en er volop nog Brits, Canadees, Belgisch en Duits materiaal te vinden was ...
Jaloezie is de grootste plaag die er is. "Proficiat" moet je durven zeggen als iemand iets moois op de kop heeft kunnen tikken !

Materiaal en uitleg hebben we nodig ! Verzamelaars - jong maar vooral OUD - die zonder schroom hun vondsten aan ons durven laten zien met de nodige uitleg erbij ! De dingen die weinigen onder ons nog bezitten : dat willen we hier zien!
Way to go jongens !
we blijven volgen ... met heeeeeel veel interesse.
Nooit tevreden tot we weeral iets bijgeleerd hebben.

mvg
canadian
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door Bram1940 »

Jef,

Hij had o.a. ergens een komplete Mills 1915 bemachtigd.

Ik had er aanvankelijk ook een goede band mee als jonge verzamelaar. Hij heeft mij nog aangeraden om lid te worden van WFA België wat ik nog steeds ben (moet ergens eind jaren '80 geweest zijn). Hij raadde mij ook aan eens een kijkje te gaan nemen bij ene Marcel De M. in het Gentse, waar ik zowat de basis van mijn verzameling gelegd heb. Memorabel was dat. Bij zijn verhuis naar Oostende, heb ik verscheidene stukken van Danny kunnen overnemen. Hij liet mij verstaan dat ik eerste keus had. Die Mills 1915 deed hij (nog) niet weg. Achteraf heb ik dan via via vernomen dat ik een keuze mocht maken uit de overschotjes. Als jonge gedreven maar zoekende verzamelaar voel je je dan uiteraard bedrogen. Ik heb hem daar toen over gebeld, maar kreeg enkel verwijten naar mijn hoofd geslingerd. Ik weet niet wat hem toen bezielde. Er is alleszins nadien geen contact meer geweest. Ik heb hem nog één maal gezien toen hij werkte in het Domein van Raverszijde bij een bezoek aan de site.

Ik wist niet dat hij verhuisd was. Hij vertelde mij dat de zolder van zijn woning in Anzegem speciaal berekend was op een grotere draagkracht om zijn verzameling er te stallen achter glas. Ik ben er enkele malen geweest.

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door piot1940 »

Jan,

Je hebt gelijk, we zijn heel nostalgisch aan het doen. Dat gaat wel over. :D :D :D :D

M vr gr, Jean
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door Bram1940 »

piot1940 schreef:Een Cointet ... dat dat eens waar was. Dat wil ik wel in mijn tuin om "pois de senteurs" langs te laten bloeien.
Jean,

Plant jij dat ook in andermans tuin? Zie http://www.ablhistoryforum.be/viewtopic.php?f=55&t=5874

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door piot1940 »

Cointers of pois de senteurs ? :D
Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door piot1940 »

Terwijl we nu toch aan het zwanzen zijn even een opmerking over de tijd van het posten: kan het zijn dat het forum nog op zomertijd draait?
Ik zie hier 20u45 staan ....
Laatst gewijzigd door piot1940 op 18 feb 2016 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door Bram1940 »

Geen spoor van een Haedema. Weet je iets meer over die man?

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door canadian2nd »

Beste Zandstuiver (Rommelmarkt – Panzermeyer - Stefaan Demeyer)
Hou er nu eens aub mee op.
We weten nu ook al wel dat je een gepassioneerd verzamelaar bent en dat je een expert ter zake bent.
Stop met je infantiele vragen over je fantastisch Belgisch en ander legermateriaal. Je weet zelf goed genoeg wat je allemaal bezit en wat het allemaal waard is. Dit hebben we allemaal al kunnen leren uit je repliek in deze thread (om nog maar te zwijgen van je wilde verhalen tijdens je vorig optreden ….)
Mijn voorstel : toon ons gewoon je verzameling met de nodige uitvoerige uitleg erbij. Je bent een excellent fotograaf en je kunt foutloos schrijven; wat houdt je tegen ? Trots ? Nostalgie ? Wrok ? Schrik ? Ik begrijp het eigenlijk niet.
Op dit forum is er daarvoor een topic voorzien : “Mijn verzameling”.
Doe gewoon je ding en laat het ons allemaal gewoon maar eens zien wat je allemaal in je verzameling hebt, als je durft ... Je zou er hier heel velen een enorm plezier mee doen, mezelf incluis.
Ik durfde alleszins al : zie “Canadian2nd's verzameling bevrijdings- en andere pins” en “Canadian2nd's verzameling bajonetten”. En ik kan je vertellen : er komen er nog. Alleen tijd maken om de nodige gedetailleerde foto’s, opzoekingen en uitleg op papier te zetten. Meer is er niet aan. Wat andere forumleden ervan denken accepteer ik en als ze mij terecht wijzen op gemaakte fouten neem ik deze zonder probleem aan. Ik denk dat dit de bedoeling is van dit forum : bijleren en zoveel mogelijk dingen zien waarvan je niet wist dat ze bestaan.
Als je niet durft, hou er dan zoals eerder gevraagd gewoon me op.
We hebben hier geen boodschap aan je geleuter over “vroeger” en over al die “vervlogen tijden”.

Hier op dit forum zijn nog leden die wat weigerachtig staan bij het “delen van informatie” over hun militaire stukken en om hun kennis erover prijs te geven. God weet waarom ? ... maar dat recht hebben ze volgens mij.
Ikzelf ken heel wat mensen met een fantastische privé verzameling die op dit forum niet aktief zijn, maar die niet weigerachtig zijn om deze te delen met mede-verzamelaars/liefhebbers. Ik mocht reeds vele bezoeken brengen bij hen thuis en de nodige uitleg ontvangen, en ... met open mond staan gapen naar hun ongelooflijke verzamelingen.

Dus nogmaals : houd aub op met je irritante vragen. Deel je kennis en expertise op dit forum en laat ons je verzameling zien zoals ze is, met de nodige uitleg erbij.
Met vriendelijke groet
Canadian2nd
(en als je vragen hebt stuur me dan gerust een PB. Ik ben ook al 50 jaar verzamelaar maar leer hier nog iedere dag iets bij.)
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door Bram1940 »

Oei Stefan, als dit klopt, is dit al de tweede keer een vreemde manier om je voor te doen op een forum dat erop gericht is om op een vriendschappelijke en respectvolle manier met mekaar om te gaan en info te delen.

Vragen naar info over lintjes, maar beter dan wie ook al weten waarvoor ze staan ... We zullen dan ook maar meteen betwijfelen of je dat reglement over het paardengetuig ook effectief verkocht hebt. Niets wijst daar op. Misplaatste stunt wat mij betreft. Een betere stunt ware geweest, het reglement in te scannen en voor ieder beschikbaar te stellen. Mij interesseren vooral de aanvullingen vanaf 1935.

Ik hoop dat je nu niet onmiddellijk weer verbrand bent. Van sommigen heb ik te horen gekregen dat je interessant materiaal zou hebben. We hebben eerder al enkele leuke dingen gezien. Je bent uiteraard niet de enige met mooie stukken in de verzameling. Enkel Door info te delen zullen er mettertijd dingen blijven opduiken. Anders denken, werkt contraproductief op lange termijn.

Toch één bemerking. De mensen op het forum die je hielpen, staken hier dus nodeloos tijd in. Tijd is nog altijd kostbaar. Sommigen werken, anderen hebben een druk verenigings- of familieleven. Die voelen zich nu weer in het ootje genomen door jou. Tijd voor verandering zou ik zeggen. Tenzij je uiteraard andere bedoelingen hebt. Ik denk dat er dan andere manieren bestaan om die bedoelingen te ventileren.

Aan jou om te tonen dat je beter kan dan je nu getoond hebt.

Vriendelijke groet,

Bram
stefan
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2016 13:18

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door stefan »

Met de hand op het hart kan ik diegenen die aan het sérieux van mijn postings twijfelden of die de mening toegedaan waren (zijn) dat ik met mensen hun voeten aan het spelen was verzekeren dat ze deze keer bijzonder voorbarig en zonder gesteund te zijn door daadwerkelijke aanwijzingen, laat staan bewijzen, gehandeld hebben.
Het in twijfel trekken van het van eigenaar veranderen van die handleiding is een uitspraak/bewering waartegen ik geen beroep kon aantekenen tenzij dit hier even te verduidelijken.
Misschien zal de nieuwe eigenaar bevestigen dat alles vlot, sereen en efficiënt verlopen is. Het kleinood werd deze morgen op zijn bestemming afgeleverd indien we Bpost mogen geloven.
Wat de eretekens op de Cy.F. vest betreft is het zo dat ik mij nooit verdiept heb in onderscheidingen. Zij die mij van naderbij kennen weten dat mijn activiteiten zich toespitsen op andere onderwerpen.
M.a.w. er was niets fouts aan mijn vragen in tegenstelling tot wat beweerd wordt.
Het is NIET zo dat omdat men jaar en dag verdiept zit in bepaalde materies men daarom van alle onderwerpen kaas moet hebben gegeten en het stellen van een vraag a priori als met de voeten spelen dient bestempeld. Es tut mir Leit vast te stellen dat er toch een aantal vooroordelen en impulsieve besluiten, beslissingen en acties worden ondernomen zonder eigenlijk ten gronde te weten waar de klepel hangt.
Na een periode van bedaren van de golven had ik een nieuwe account aangemaakt met correcte bedoelingen en met low-profile zoals menigeen op het forum) met de hoop dat de paarden niet zouden beginnen steigeren voor het zien van een imaginaire schaduwing uit het verleden. Helaas is dit bij hoop gebleven want de hakbijl werd onversaagd bovengehaald.
Waar heb ik de voorbije 14 dagen (de nieuwe account) iemand in het ootje genomen, een leugen verkondigd, iemand geridiculiseerd, mijn best niet gedaan om een en ander te verduidelijken op kwalitatieve wijze en met beelden...?
Hij die 1 foute posting of opmerking kan vinden steke de vinger omhoog.
Toch werd mijn account verwijderd. Dit komt over als nog erger dan wat normaal gangbaar is in de maatschappij en waar de meesten vinden dat ze er recht zouden op hebben. Tt.z. een tweede kans; Die tweede kans werd echter niet gegund/geven ondanks de meer dan correcte handelswijze door ondergetekende. Mss. toch iets om eventjes bij stil te staan en over na te denken.
Helaas is het een fenomeen dat vaak voorbarig wordt gesproken/gehandeld en niet zelden op basis (of zelfs zonder basis) van één iemand die 'boe' roept in het hoenderhok en ... hopla ... de pluimen vliegen in het rond.
Het ware eerbaarder en nuttiger geweest van diegenen die nu (geniepig) een aantal mensen gecontacteerd hebben, al dan niet met een verzoek (inbreuken die zulks zouden hebben kunnen verantwoorden waren er tot hun 'spijt' niet) om hun vermoedens, vrees, vragen... op het forum, in de topic en rechtstreeks aan mij te stellen (waarop ze een eerlijk antwoord zouden hebben gekregen). Helaas hebben zij dit niet gedaan.
Ook dat kan vragen oproepen.
Tot slot, er werd niemand in de maling genomen, er werden geen vragen gesteld waarop ik het antwoord kenden en had mijn account niet geblokkeerd geweest dan had ik voor diegene(n) die het mocht interesseren vandaag een foto gemaakt van het etiket in de binnenzak van de vest zoals mij werd gevraagd.
Gegroet
stefan
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2016 13:18

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door stefan »

Voor diegenen die het interesseert.
Hieronder het etiket in de U.Cy.F. vest.
Bij nader inzien lijkt het niet zozeer Haedema, maar waarschijnlijk Haedeman.
Mss toch even bij stilstaan dat het maken, bijsnijden, uploaden en posten van foto's (ten behoeve van ondergetekende, maar ook van de mensen op het forum) enig werk en tijd vereist en sneller gewist is dan gebracht.

Afbeelding
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door Bram1940 »

Beste Stefan,

Indien het nodige respect aan de dag gelegd wordt, is er wat mij betreft geen probleem om je hier te verwelkomen. Ik besef dat je het jezelf met die eerdere binnenkomer niet bepaald makkelijk gemaakt hebt. Een simpele maar oprechte mea culpa had wonderen gedaan. De tijd van de heksenjachten annex brandstapels ligt al een tijdje achter ons.

Het is echter niet aan mij om te beslissen wie al dan niet hier terecht kan. Ieders vrijheid eindigt waar de vrijheid van een ander begint. Een mooie gedachte. Waar de grens dan ligt, is wat moeilijker te bepalen.

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door canadian2nd »

Voor diegenen die het kunnen en die de boeken of registers hebben : kijk eens op "Capitaine A. Hardeman" voor die vest.

idem voor mij qua toelating voor Stefan.

Mvg

Jan
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
stefan
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2016 13:18

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door stefan »

Beste Bram,
Wat destijds als een grap bedoeld en begonnen was, is helaas fout afgelopen.
Ik heb destijds daarover enige uitleg gegeven en verzekerd dat het niet de bedoeling was mensen belachelijk te maken. De bedoeling was dat de zever en het onmogelijke er zo vingerdik zou op liggen dat de realiteit vanzelf naar boven zou komen. Het nonsense taalgebruik, de aard van de voorwerpen hadden heel het boeltje moeten laten blijken dat het een stuk van een verzameling was waaraan mss enig forumlid wat nuttige info zou hebben gehad.
Zoals gezegd is het anders uitgedraaid dan de bedoeling was en heb ik de verantwoordelijkheid ervan opgenomen.

Bij deze expliciet : Indien er mensen waren die zich in de maling genomen voelden dan bied ik hiervoor mijn oprechte verontschuldigingen aan en kan ik verzekeren dat ik NOOIT iemand specifiek wou kwetsen of ridiculiseren. Meestal heeft het gewoon te maken met mijn vorm van humor, die echter, en dat begrijp ik en zal ik rekening mee houden in de toekomst, niet door iedereen als dusdanig begrepen wordt.

Wat de reacties en handelingen echter betreft aangaande de postings door 'Zandstuiver' blijf ik bij mijn verklaring dat er NIETS malafide mee gemoeid was en dat ELKE vraag die ik stelde eentje was waarop ik zelf het antwoord niet kende.
Niemand, ook ik niet, heeft van alles evenveel kaas gegeten. M.a.w. ook ervaren verzamelaars of navorsers kennen vele blinde vlekken in hun geliefde thema's.

Tot slot wil ik nog meegeven dat de oorspronkelijke eigenaar van de Cy.F. vest wel iemand was met minder dan de gebruikelijk zorgvuldigheid aangaande het behandelen van zijn verzameling. Een beetje in de stijl van de plattelandsverzamelaar (beeldspraak en GEEN kritiek op mensen die op het platteland wonen), maar geenszins een man die zich zou bezig hebben gehouden met het verbouwen of manipuleren van voorwerpen.
M.a.w. de jas zoals ik hem toon is 'dans son jus' zoals men in het Frans zegt. Onaangeroerd zoals hij die persoon en nadien mezelf in handen kwam.

Groetjes
Stefan (alias Zandstuiver).
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door Bram1940 »

Beste Stefan,

Ook het binnenetiket is wat ongebruikelijk van vorm voor een Heldenbergh. Vreemd.

Groeten,
Bram.
stefan
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2016 13:18

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door stefan »

Kan je geen ongelijk geven. Ikzelf ken 'niets' van civiele tailleurs. Niet mijn sterkste onderwerp. :-)
Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

Re: Onderscheidingen op vest U.Cy.F.

Bericht door piot1940 »

Stefan,

Die vest lijkt me wel ok, maar nu moet ik toch even de binnenzak etiketten van mijn Heldenbergh vesten bekijken.

m vr gr, Jean
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”