Naamplaatje

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
GOLFBREKER
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2014 20:18

Naamplaatje

Bericht door GOLFBREKER »

Materiaal: AL
Afmeting: 45 x 32 mm
Massa (gewicht): 2,85 gr.
TEKST:
CUVELIER
CH BJ
BRAINELE
COMTE
HAINAUT

Dit ID plaatje was dichtgevouwen. Gelukkig niet gebroken tijdens het openen. Nagenoeg niks leesbaar door de oxidatie. Na één uur in de tumbler alles leesbaar en in behoorlijke staat. Waar CH BJ voorstaat is mij niet duidelijk, mogelijks staat er nog een letter tussen beiden maar die is dan ook niet leesbaar door de vouw.
Op het www wat gezocht maar niks terug gevonden over deze soldaat.
Er staat geen stamnummer op dit plaatje alsook zijn er geen gaatjes voorzien om ergens aan vast te maken. Ik zie wel enkele gaatjes vermoedelijk van nagels.
Iemand enig idee waar ch bj voorstaat ? is dit wel een ID-plaatje ?
vgn,
Marc
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Naamplaatje

Bericht door Yente »

Een gesneuvelde Cuvelier uit Hainaut:

CUVELIER Felicien Jules Hubert Soldaat 1 kl mil 1911 ruiter 2 Gidsen ( 1 Cavaleriebrigade / E.M.) 18.03.1918 Steenkerque (Hainaut) Steenkerke, militaire begraafplaats, achter de Sint Laurentiuskerk, graf nr 189

Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
foxy.jack
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 jul 2011 22:33

Re: Naamplaatje

Bericht door foxy.jack »

BRAINELE
COMTE
HAINAUT


Dit moet je lezen als BRAINE LE COMTE - HAINAUT.
Vermoedelijk woonde hij in deze gemeente (provincie Hainaut).

Groetjes
Foxy
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Naamplaatje

Bericht door jef »

Hallo Gofbreker,
Na één uur in de tumbler alles leesbaar en in behoorlijke staat
Wat is een tumbler?
Jef
GOLFBREKER
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2014 20:18

Re: Naamplaatje

Bericht door GOLFBREKER »

Iesdereen bedankt voor de info. CH BJ staat natuurlijk voor zijn voornamen. Er ontbreekt een J maar deze is verdwenen door de vouw. Hij is inderdaad achter de Ijzer geraakt, dit plaatje heb ik gevonden in Lo. Hierbij nog een foto van een tumbler. De afgesloten cylinder waarin de te reinigen voorwerpen zitten is voor 1/3 gevuld met roestvrij stalen staafjes en wat zeepsop. Deze cylinder enkele uren laten ronddraaien om de voorwerpen te reinigen.
marc
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
GOLFBREKER
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2014 20:18

Re: Naamplaatje

Bericht door GOLFBREKER »

eenheid : T.A.G. ??
wat voor eenheid is dat ?

gn, marc
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Naamplaatje

Bericht door jef »

Dat voor de toelichting Gofbreker. Waarvoor wordt dit apparaatje eigenlijk gemaakt? Toch niet enkel voor ID plaatjes te reinigen... :lol:
groeten,
Jef
GOLFBREKER
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2014 20:18

Re: Naamplaatje

Bericht door GOLFBREKER »

kijk eens op volgende site: http://www.lortone.com/
-polieren van edelstenen
-ontbramen van kleine metalen voorwerpen ( ik heb ooit in een fabriek een betonmolen zien draaien waarin steentjes werden gebruikt voor het ontbramen )
-het reinigen van minder waardevolle munten bvb. hedendaagse munten die op stranden worden gevonden met metaaldetectoren

Zeker geschikt voor het reinigen van kogelkoppen, knopen en ander klein materiaal. Ik zou het voor geen geld van de wereld meer willen missen. Veel beter dan chemische producten die blijven nawerken.

gn, marc
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Naamplaatje

Bericht door jef »

Dank Gofbreker. Ik had vroeger zoiets op mijn werk, maar dan veel groter, om kleine stukjes triplex ( speciale vorm dat diende om iets anders te monteren) te ontbramen. Het zagen ervan veroorzaakte een ferme braam en houtsplinters. We lieten de boel draaien met kleine stukjes schuurpapier. Ik wist niet dat dit toestel ( was eigenlijk eigen fabrikaat) zo noemde :idea: . Weer wat bijgeleerd.
Dank,
Jef
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”