bodemvondst insigne en knoop

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Kurts
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2013 15:12

bodemvondst insigne en knoop

Bericht door Kurts »

Beste Forumleden, Enkele dagen geleden vond ik met mijn metaaldetector 2 knopen en een insigne. Ik ben geen militaria zoeker, en mijn kennis is hierover zeer beperkt. kunnen jullie me helpen deze vondsten een plaatsje in de geschiedenis te geven. Waarvoor alvast bedankt. Ik plaats enkele foto's.Zie http://home.vondsten.nl/vondsten/62498/ ... 8qH7&PAG=1
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: bodemvondst insigne en knoop

Bericht door one_O_five »

Om die link te zien moet ge U wel op die site inloggen, zo kunnen we dus niets zien en ook geen antwoord geven.
Kurts
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2013 15:12

Re: bodemvondst insigne en knoop

Bericht door Kurts »

Ik heb nu de foto's geplaatst op de niet militaria kant van deze site. Deze is minder beveiligd. Hopelijk lukt het nu wel http://home.vondsten.nl/vondsten/62502/ ... &NID=62502
Laat het maar anders weten, dan doe ik nog een poging. Groetjes Kurt.
Gebruikersavatar
belg1914
Berichten: 201
Lid geworden op: 31 mei 2011 20:42

Re: bodemvondst insigne en knoop

Bericht door belg1914 »

Ik zie een knoop van het Belgische 7de linieregiment en ook nog een leeuwenknoop .
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: bodemvondst insigne en knoop

Bericht door Paddy »

belg1914 schreef:Ik zie een knoop van het Belgische 7de linieregiment en ook nog een leeuwenknoop .
Plus een insigne van de Genie. Waar heb je deze gevonden Kurt?
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
RSMCI
Sponsor 2022-2023
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 mei 2011 04:33
Locatie: LEOPOLDSBURG
Contacteer:

Re: bodemvondst insigne en knoop

Bericht door RSMCI »

De geniekentekens zijn voor schouderstukken of kraagspiegels.

W.
RES NON VERBA
Kurts
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2013 15:12

Re: bodemvondst insigne en knoop

Bericht door Kurts »

Hoi Iedereen, Bedankt voor het mee zoeken en een DTM te geven. Inderdaad deze zijn gevonden niet ver van de boshoek, naast het spokenhof. Dit is nabij het nieuwe tram eindpunt Capenberg. De kopervelden heb ik ze als naam gegeven. Hier vind ik vele knopen, muntjes en kogels. Meestal is alles in een erbarmelijke staat. De kogelvondsten laat ik meestal liggen, ik ben er bang van en kan moeilijk elke dag naar DOVO bellen. Als iemand een betere oplossing heeft hoor ik deze graag. Ook al heb ik veel respect en begrijp ik de historiewaarde, ben ik geen verzamelaar van deze vondsten. Als ik iemand of een organisatie blij kan maken met dit erfgoed, mag je het me laten weten. Nogmaals bedankt voor de hulp. Groetjes Kurt S.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: bodemvondst insigne en knoop

Bericht door one_O_five »

De wereld is klein, als ze nog leeft heb ik een tante in de Boshoek wonen.
Munitie en munitie is twee, een geweerkogel waarvan het slaghoedje niet gepercuteerd is en die niet zo ver geroest is dat ge de inscripties nog kunt lezen is nog niet zo gevaarlijk, een restrisico is er natuurlijk altijd.
Vertrouwd ge het niet en ge wilt het niet telkens aan de DOVO melden dan is het beter die munitie ergens op een veilige plek te verzamelen, ergens waar zeker geen kinderen komen spelen, en dan bij voorbeeld een keer per jaar de DOVO te laten komen.
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”