Zelf publiceren van boeken

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Zelf publiceren van boeken

Bericht door VC89 »

Ik weet dat dit niets met ABL te maken heeft maar vanaf nu kan je via bol.com je eigen boeken publiceren en verkopen via die site. Ik heb het nog niet geprobeerd maar er stond dat dit geheel kosteloos kan. Misschien wel interessant voor zij die een boek of werk i.v.m. ABL hebben geschreven en op deze manier hun cliënteel kunnen uitbreiden (ik denk bv. aan Urbain (Buffalo)).

Voor hen die het eens willen lezen: http://www.bol.com/nl/m/nederlandse-boe ... index.html

Mvg,
Vincent
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Zelf publiceren van boeken

Bericht door one_O_five »

Heel interessant maar er zitten wel een paar addertjes onder het gras voor de liefhebbers die het willen proberen.

Ik heb even snel de FAQ doorgelezen en er staat "Wie heeft de auteursrechten van mijn boek?
De auteursrechten van je boek liggen altijd bij jou. Dit is geregeld in de Auteurswet."


Houd wel degelijk rekening met die Auteurswet, zowel de Belgische als de Nederlandse, als ge ook maar een foto in Uw boek zet waar nog iemand de auteursrechten van heeft kan het heel duur worden.
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Zelf publiceren van boeken

Bericht door VC89 »

@ one_O_five
Een zeer goede opmerking. Ik ging er vanuit dat een geïnteresseerde weet dat men voor het gebruiken van foto's men een schriftelijke toelating nodig heeft en dat er bij informatie halen uit andere werken altijd met een (voet)noot moet worden geplaatst met de referentie van het oorspronkelijk werk.

Ik gaf deze link ook enkel mee omdat er voor sommige aspecten van het Belgisch Leger geen of moeilijk informatie te vinden is en dat verzamelaars/geïnteresseerden op deze manier hun kennis kunnen delen op een grotere schaal.
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in de boekenkast - nouveau dans la bibliothèque”