De acht van Stanleystad

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

De acht van Stanleystad

Bericht door Paddy »

Geplaatst: 25 Apr 2010 2:25

Als jongen van 19 jaar ben ik als militair tweemaal naar Congo gezonden, namelijk in 1960 en1961. Daar ben ik zes maand gevangen genomen geweest door de rebellen. Wij zijn gefolterd en mishandeld. Vele Belgen, zusters en paters en broeders en andere religieuzen zijn vermoord.

Mijn goede vriend Frans Alaeys uit Vlamertinge (Piloot) heeft zijn leven gelaten in Congo. Ze hebben hem nooit meer terug gevonden. De vliegbasis van Koksijde is naar hem genoemd.

Momenteel is het boek “DE ACHT VAN STANLEYSTAD” uit. Het heeft ongeveer 2 jaar in beslag genomen om al de nodige gegevens te verzamelen en te verwerken. Het is een waar gebeurd verhaal dat handelt over 8 Belgische soldaten, waarvan ik er één was. Zes maanden krijgsgevangen, in een hel van een Congolese gevangenis waar mishandelingen en folteringen dagelijks gebeurden.

Wij zijn zes maanden gefolterd en mishandeld geweest door de rebellen in Congo. Waar ik nu nog steeds de gevolgen van draag.

Een verhaal waar men dagelijks in doodsangst en in dramatische onzekerheid moest leven. In de kranten werden hardnekkige geruchten verspreid met de melding over onze terechtstelling. Het was op dat ogenblik dat Lumumba vermoord werd.

Het boek is niet geschikt voor gevoelige lezers.

Psychologische begeleiding bestond nog niet, wij hebben alles zelf moeten verwerken .

Indien U het rijk geïllustreerde boek (167bladzijden) in uw bezit wilt krijgen kan dat voor de spotprijs van 14 euro.

U kan telefoneren of mailen. Het boek wordt opgestuurd. Er wordt een overschrijving bij het boek gevoegd. Te betalen na ontvangst.

U kan het ook mij thuis komen ophalen.
[link2]De acht van Stanleystad,http://www.everyoneweb.be/achtvanstanleystad/[/link2]
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in de boekenkast - nouveau dans la bibliothèque”