Armband herinneringsmedaille

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lewis Gunner
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:31

Armband herinneringsmedaille

Bericht door Lewis Gunner »

Goedenavond,

Heeft iemand een idee waarom mijn armband voor oorlogsinvaliden en verminkten een regimentsnummer, een koningskroon en gekruiste kanonnen draagt maar dat de vijfpuntige ster ontbreekt?
DSC_0001.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Armband herinneringsmedaille

Bericht door jef »

Zal een eigen creatie van de invalide oud-strijder zijn, denk ik .
Gebruikersavatar
Lewis Gunner
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:31

Re: Armband herinneringsmedaille

Bericht door Lewis Gunner »

Dag jef,

Bedankt voor je reactie dat dacht ik ook. Maar zou de armband nog gelden als invalidenband met het ontbreken van die vijfpuntige ster?

En zouden de insignes staan voor 1ste linie (1 + koningskroon) of 1ste artillerie (1 + kanonnen)?
Ik dacht eerst dat het ging om een verwjizing naar het 1ste artillerieregiment maar volgens mij draagt het uniform van een artillerist geen koningskroon.
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Armband herinneringsmedaille

Bericht door jef »

Ja, Lewis Gunner, die eigen creaties kun je in verschillende richtingen interpreteren. Zo bezit ik een overwinningsmedaille van een kameraad van mijn grootvader, een oorlogsvrijwilliger. Op het lint heeft de brave man een grote kroon geplaatst ( zoals op uw armband). Ik weet het is fout, moest een verguld kroontje van 6mm zijn, maar uit respect voor die man heb ik het gewoon zo gelaten.
Uw armband ziet er goed uit, met een beetje geluk en geduld vind je een vijfpuntige ster. Vb van een armband waar enkele generaties mot in geleefd hebben.... Moest ik ooit eentje vinden, ik laat het je weten.
Jef
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”