onbekend diploma

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

onbekend diploma

Bericht door jef »

Hallo,
In bijlage vindt U twee ( blanco) WOI diploma's. Ze zijn echter niet verbonden aan een medaille. Weet er iemand door welke vereniging en voor wie deze diploma's uitgegeven werden.
Groeten en dank,
Jef
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: onbekend diloma

Bericht door Paddy »

Zouden deze niet bij de "Overwinningsmedaile" passen :?: :roll:
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: onbekend diloma

Bericht door jef »

Paddy schreef:Zouden deze niet bij de "Overwinningsmedaile" passen :?: :roll:
Zou best kunnen, Paddy. Heeft er misschien iemand een diploma met naam en bepaalde vermeldingen?
Jef
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: onbekend diloma

Bericht door Paddy »

jef schreef:
Paddy schreef:Zouden deze niet bij de "Overwinningsmedaile" passen :?: :roll:
Zou best kunnen, Paddy. Heeft er misschien iemand een diploma met naam en bepaalde vermeldingen?
Jef
Het was de enige medaille, bij mijn weten, die voor alle geallieerden dezelfde naam en lint had.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: onbekend diloma

Bericht door jef »

Paddy schreef:
jef schreef:
Paddy schreef:Zouden deze niet bij de "Overwinningsmedaile" passen :?: :roll:
Zou best kunnen, Paddy. Heeft er misschien iemand een diploma met naam en bepaalde vermeldingen?
Jef
Het was de enige medaille, bij mijn weten, die voor alle geallieerden dezelfde naam en lint had.
Inderdaad, dat klopt.... maar waarom twee verschillende uitvoeringen in het nederlands?
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: onbekend diloma

Bericht door Paddy »

Bij het eerste diploma zie ik militairen die de verwoeste gewesten bevrijden. Bij het tweede diploma alleen een burger die bevolking ter hulp schiet.
Misschien zit daar het verschil.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
guerramundial1
Berichten: 744
Lid geworden op: 28 mei 2011 16:04
Locatie: Valladolid (Spanje)

Re: onbekend diploma

Bericht door guerramundial1 »

Hallo Jef,

Ik heb ook zo'n exemplaar, op naam en met vermelding van het regiment. Zal straks een foto plaatsen. Het gaat volgens mij om een aandenken, daar de verschillende veldtochten en slagen erop vermeld staan.

Wim
Ter herinnering van mijn grootvader Marcel Darcis (º 1896, + 1979), 1ste Sergeant Oorlogsvrijwilliger, 2º Regiment Karabiniers, II Bataljon, 8ste Companie. 1915-1918
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: onbekend diploma

Bericht door jef »

guerramundial1 schreef:Hallo Jef,

Ik heb ook zo'n exemplaar, op naam en met vermelding van het regiment. Zal straks een foto plaatsen. Het gaat volgens mij om een aandenken, daar de verschillende veldtochten en slagen erop vermeld staan.

Wim
Hallo Wim,
Dit zou dan eventueel kunnen uitgegeven zijn door een Oud-Strijdersorganisatie ?
groeten,
Jef
Gebruikersavatar
guerramundial1
Berichten: 744
Lid geworden op: 28 mei 2011 16:04
Locatie: Valladolid (Spanje)

Re: onbekend diploma

Bericht door guerramundial1 »

guerramundial1 schreef:Hallo Jef,

Ik heb ook zo'n exemplaar, op naam en met vermelding van het regiment. Zal straks een foto plaatsen. Het gaat volgens mij om een aandenken, daar de verschillende veldtochten en slagen erop vermeld staan.

Wim
Het zijn dus de oorlogsverklaringen en niet de veldtochten die erop staan vermeld :oops:
jef schreef: Hallo Wim,
Dit zou dan eventueel kunnen uitgegeven zijn door een Oud-Strijdersorganisatie ?
groeten,
Jef


Dit is de mijne:

Afbeelding

Handgeschreven in het kadertje: Berden Amandus, 14º Linieregiment, 12º Compagnie - Derde Legerafdeling. Dus uitgereikt aan een militair hoewel het om de zogenaamde "burgerlijke" versie gaat.

Ik vermoed dat het door vaderlandslievende organisaties is uitgegeven, in ieder geval niet officieel, zoals zovele brevetten, enz. Heb er ook geen kijk op of het ook in andere landen is uitgeven.

Groeten,

Wim
Ter herinnering van mijn grootvader Marcel Darcis (º 1896, + 1979), 1ste Sergeant Oorlogsvrijwilliger, 2º Regiment Karabiniers, II Bataljon, 8ste Companie. 1915-1918
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: onbekend diploma

Bericht door jef »

guerramundial1 schreef:
guerramundial1 schreef:Hallo Jef,

Ik heb ook zo'n exemplaar, op naam en met vermelding van het regiment. Zal straks een foto plaatsen. Het gaat volgens mij om een aandenken, daar de verschillende veldtochten en slagen erop vermeld staan.

Wim
Het zijn dus de oorlogsverklaringen en niet de veldtochten die erop staan vermeld :oops:
jef schreef: Hallo Wim,
Dit zou dan eventueel kunnen uitgegeven zijn door een Oud-Strijdersorganisatie ?
groeten,
Jef


Dit is de mijne:

Afbeelding

Handgeschreven in het kadertje: Berden Amandus, 14º Linieregiment, 12º Compagnie - Derde Legerafdeling. Dus uitgereikt aan een militair hoewel het om de zogenaamde "burgerlijke" versie gaat.

Ik vermoed dat het door vaderlandslievende organisaties is uitgegeven, in ieder geval niet officieel, zoals zovele brevetten, enz. Heb er ook geen kijk op of het ook in andere landen is uitgeven.

Groeten,

Wim

Dank voor de foto, Wim
Jef
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”