Medailles

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jentyyy
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:38
Locatie: Ardooie

Medailles

Bericht door Jentyyy »

Beste forumleden,

Kunnen jullie bij deze medaille's de prijs geven die de medaille ong. zou kosten?
* Medaille van de gewapende weerstand
* Medaille van het onafhankelijkheidsfront
* Medaille Geheim Leger

Bij voorbaat dank

Groeten
Jente
België verwacht van u dat gij uw vaandel eer zult aandoen, wat er ook moge gebeuren. Mijn lot zal het uwe zijn. Onze zaak is rechtvaardig en rein. De voorzienigheid zal ons helpen. Leve België
Leopold III, 25 mei 1940
Gebruikersavatar
Jentyyy
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:38
Locatie: Ardooie

Re: Medailles

Bericht door Jentyyy »

Foto's:
Afbeelding

Rechtse medaille
Afbeelding
België verwacht van u dat gij uw vaandel eer zult aandoen, wat er ook moge gebeuren. Mijn lot zal het uwe zijn. Onze zaak is rechtvaardig en rein. De voorzienigheid zal ons helpen. Leve België
Leopold III, 25 mei 1940
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Medailles

Bericht door Yente »

Jentyyy schreef:Rechtse medaille
Afbeelding
Ik heb deze medaille op een rommelmarkt voor 5 euro gekocht, maar dat zal onder de hedendaagse prijs liggen denk ik.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gepard
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 mei 2011 11:52

Re: Medailles

Bericht door Gepard »

De linkse medaille: Herinneringsmedaille van de Oorlog 1940-1945 / Médaille commémorative de la Guerre 1940-1945 , rond de vijf euro dacht ik, heb er al zien liggen aan tien euro.
2013:Canadian Citizen’s Memorial Campaign in Sicily.
http://www.operationhusky2013.ca/
Gebruikersavatar
Jentyyy
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:38
Locatie: Ardooie

Re: Medailles

Bericht door Jentyyy »

En voor deze 2;
Jentyyy schreef:
Afbeelding
België verwacht van u dat gij uw vaandel eer zult aandoen, wat er ook moge gebeuren. Mijn lot zal het uwe zijn. Onze zaak is rechtvaardig en rein. De voorzienigheid zal ons helpen. Leve België
Leopold III, 25 mei 1940
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Medailles

Bericht door jef »

Ja yente, het is moeilijk om daar een prijs op te plakken. Op het internet, bij een dealer kun je misschien 15 a 20 € betalen voor een herdenkingsmedaille. Ik denk dat 5 a 10 € een faire prijs is. Ik heb er onlangs gekocht voor 1€/stuk, op een postzegel- en champagnecaps ruilbeurs. Kwestie van geluk hebben.
Die twee medailles, de OF- en GL medailles, beiden niet- officiële medailles zou ik rond de 10 à 15€ schatten, niettegenstaande je ze bij dealers meer moet betalen. Sommigen willen het onderste uit de kan..... voor anderen telt het verhaal achter de mens die de eigenaar is/was.
Wat die GL medaille betreft: heb ze in het zilver en brons, waarschijnelijk bestaat ze ook in het goud (?).
groeten,
Jef
Gebruikersavatar
Jentyyy
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:38
Locatie: Ardooie

Re: Medailles

Bericht door Jentyyy »

Ok bedankt, degene die mij de medailles wou laten overkopen zit wel wat boven de prijzen.
Zal eens volgende maand naar een rommelmarkt gaan en hopelijk vindt ik daar wel iets...
België verwacht van u dat gij uw vaandel eer zult aandoen, wat er ook moge gebeuren. Mijn lot zal het uwe zijn. Onze zaak is rechtvaardig en rein. De voorzienigheid zal ons helpen. Leve België
Leopold III, 25 mei 1940
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Medailles

Bericht door jef »

Jentyyy, die twee medailles kom je ook niet zo frequent tegen.... met een beetje geduld en geluk geraak je er wel.
Jef
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”