lederen motorrijdersvest - bruin

De periode waarin de "echte" Belgische militair zich profileerde met casque Adrian en flochemuts (kwartiermuts)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

lederen motorrijdersvest - bruin

Bericht door piot1940 »

Een derde kleur is de bruine variante. Ook dit model heeft geen opgezette borstzakken met plooi, enkel de flappen.
Ook deze vest vertoont aan de schouders sporen van een stikking waar ooit de epauletten stonden.
Afbeelding

Twee normale heupzakken en twee passanten voor een riem.
Afbeelding

Geen borstzakken maar een doorgang die bij deze uitvoering zowel links als rechts toe gestikt is en dus geen functie heeft.
Afbeelding

Aan de binnenzijde: de toe gestikte doorgang, het stamnummer 151 33939 van het 1e Artillerie en de binnenzak
Afbeelding

De knopen, half bol type van Van Malderen, zijn bevestigd met een lederen strip en waar deze gebroken is vervangen werd door een ringetje. Of dit de oorspronkelijke knopen zijn laat ik in het midden, (niet dat ik een vermoeden heb dat ze ooit vervangen werden) Het is de enige vest die ik gezien heb met dit systeem van knopen. Persoonlijk denk ik dat dit model, gezien de knopenbevestiging, het oudste is.
Afbeelding

Deze vest had oorspronkelijk een groene kleur zoals aan de binnenzijde van de binnenzak merkbaar is.
Afbeelding


m vr gr, Jean
Plaats reactie

Terug naar “1915-1940, de “echte” Belgische Piot - le "vrai" Piot belge”