Het zal wel een fietsplaat zijn

Maar weet iemand iets meer mbt :
reglement
periode
Mvg
Eric

Uploaded with ImageShack.us
Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940
Oorspronkelijk inderdaad zwart en met stangenremmen. Later zijn er wel khakikleurige bijgekomen met deels terugtraprem en kabelvoorrem.Mijn fiets is volledig in kaki-kleur.
Op foto's meen ik te mogen vaststellen dat dit niet het geval moet zijn geweest en dat de fietsen door het fabriek standaard in zwart moeten zijn geleverd samen met de fabriekslogo's e.d.
Dat zijn de voormalige spoorlijnen 47, 48 en 49 die ook nog bekend staan als de Vennbahn:piot1940 schreef:De "plaque de roulage" hangt links aan de voorwielas van de rechterfiets.
Deze foto hangt in het Trushbaum museum in de kaserne van Elsenborn. Normaal zijn de persoonlijke korpsmateriaalfietsen van alle cyclisteneenheden zonder nummerplaat en die wat bij een bepaalde wachtpost horen hebben dit wel. Ergens heb ik een verhaal gelezen dat het wachtpersoneel per trein naar hun wachtpost reed om aldaar zowel het wachtlokaal alsook de fietsen en wapens over te nemen. Dit zou aan de kanten van Elsenborn zijn, daar loopt een Belgisch treinspoor enkele malen door Duits grondgebied. Dit verhaal komt uit het boek van Edmont Jacob. (info Philip M.)
In een reglement ivm met fietsers eenheden staat blijkbaar welke fietsen een nummerplaat hebben of niet. Dit moet ik nog even opzoeken en inscannen.
m vr gr, J
Meer weet ik niet maar ik zal er Philip eens naar vragenDit verhaal komt uit het boek van Edmont Jacob. (info Philip M.)
Als ik het zo lees, zou ik het eerder samenvatten als 'een nummerplaat hoort op elke fiets die niet in groep maar ook door een afzonderlijke militair kan gebruikt worden'piot1940 schreef: Het is vrij duidelijk: fietsen van fietserseenheden, park cie van het vervoerkorps en reservefietsen: geen nummerplaat.
De organieke fietsen van eenheden, diensten etc; nummerplaat.