Onbekende moto

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gepard
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 mei 2011 11:52

Re: Onbekende moto

Bericht door Gepard »

Gillet Estafette 500, van een Sarolea 46 AS 350cc ligt het zuigerblok naar voor gekanteld, dit op de foto staat recht.

De achterste kan een Ariel zijn.
2013:Canadian Citizen’s Memorial Campaign in Sicily.
http://www.operationhusky2013.ca/
Gebruikersavatar
Grenadier
Berichten: 755
Lid geworden op: 29 mei 2011 21:02

Re: Onbekende moto

Bericht door Grenadier »

Zoals ik in mijn andere post zei, een FN 450cc zijklepper , eerste helft jaren'50 (ik meen me te herinneren dat ze die in '53 ingevoerd hebben, maar ben niet 100% zeker). Aan de voorvork van de achterste te zien (maar dat is eerder een berekende gok) zou (en ik zeg wel zou!) dit een Harley Davidson kunnen zijn. Overgenomen van den Amerikaan, die hadden er nogal wat van meegebracht (WLA, 750cc V-twin zijklepper, WLC als't ne Canadees was). Gepard, de voorvork van de voorste is de typische FN leading trail met rubber banden (ringen) voor de demping. De oorlogse Britse motorfietsen hadden ofwel een telescopische (oa Matchless) ofwel de klassieke Webb voorvork met de veren links en rechts tussen bovenste en onderste balhoofdplaten. De na-oorlogse modellen hadden bijna allemaal de telescopische vork, behalve modellen voor zijspangebruik.

Groetjes,

Wim2
Remember Brave Little Belgium
Gebruikersavatar
ex soester
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2011 14:11

Re: Onbekende moto

Bericht door ex soester »

Nen goeien dag voor iedereen
De motor eerste in de rij is een FN M13 de motor er naast is een Sarolea tijpe M6 .
Indien foto's gewenst , geef maar een seitje
Groeten
Ex Soester
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Onbekende moto

Bericht door mava105 »

Hier ben ik op een moto begin juni 1967. Weet niet meer van welk merk, maar ik dacht een Gillet of Sarolea 500 CC.
Dat ding zoop meer olie dan benzine. Had permanent 2 bussen olie in de zakken achteraan


Afbeelding
Gebruikersavatar
hummer
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2011 14:28

Re: Onbekende moto

Bericht door hummer »

das een Gillet estafette 500 cc van 1951 vermoed ik, ik heb dezelfde :D
Plaats reactie

Terug naar “De Landmacht”