Korea vrijwilliger Gierle

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
pvg1949
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2013 21:37

Korea vrijwilliger Gierle

Bericht door pvg1949 »

Ik ben op zoek naar alle info, foto's, anekdotes, verhalen over Jan (joannes) Willemsens uit Gierle. Hij was Korea vrijwilliger maar heb hem door omstandigheden nooit echt leren kennen. Ik ben zelf militair geweest en hij was verre familie. Het spijt me dat ik zijn verhaal nooit heb kunnen optekenen.Hij is na zijn terugkeer steeds alleen gebleven alhoewel hij een Koreaanse bruid had die nooit naar Belgie gekomen is. Alle info is welkom,
Paul
ruudje-c
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2011 21:53

Re: Korea vrijwilliger Gierle

Bericht door ruudje-c »

Er is op mijn lijst van Koreavrijwilligers één Willemsens te vinden . Willemsens Jan , stamnummer S/37071, Koreaperiode 18/11/52 - 5/12/54 . Ik heb honderden foto's van het bataljon en één of andere info van een vierhonderd vrijwilligers . Van hem heb ik niets . Misschien staat hij vele malen op een of andere foto maar zolang er geen aanwijzing is kan ik niet verder . Een mogelijkheid is om het stamboekarchief te Evere te raadplegen , maar wegens corona maatregelen is dit nu niet mogelijk . Veel succes en u mag mij altijd op de hoogte houden indien er vooruitgang geboekt word .
pvg1949
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2013 21:37

Re: Korea vrijwilliger Gierle

Bericht door pvg1949 »

Sorry voor het late antwoord.
Dit is inderdaad de juist Willemsens. Ik ben echter nog geen stap verder gekomen. Ik ga het legermuseum eens raadplegen, blijkbaar zijn een aantal dossiers naar daar verhuist.
Bruno Pezotta, die enkele foto montages op YouTube heeft, heeft geen info.
Beste groeten,
Paul
ruudje-c
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2011 21:53

Re: Korea vrijwilliger Gierle

Bericht door ruudje-c »

Alhoewel ik een database heb van meer dan 7àà vrijwilligers moet ik tot mijn spijt melden dat ik over hem niets hebt. Altijd bereid to verdere help.Rudy
Plaats reactie

Terug naar “Korea 1950-55 & De Koude Oorlog 1945-1989 le Corée et la guerre froide”