3de Brigade Rumbeke

Brigade Piron, Commando's, SAS, Fuseliers enz.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
pauwjoske
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:52
Locatie: Roeselare

3de Brigade Rumbeke

Bericht door pauwjoske »

beste,
Is er iemand die kan zeggen of er nog overlevenden zijn van de 3de brigade Rumbeke die gelegerd was in Ierland. Mijn pa die gelukkig nog leeft en die soldaat was bij die eenheid zou dit graag weten. In bijlage een paar foto's uit Carickfergus 1945 . Mijn pa is de linkse soldaat ( op de 2de foto de 2de van links
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
nick
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 mei 2011 20:08

Re: 3de Brigade Rumbeke

Bericht door nick »

pauwjoske schreef:beste,
Is er iemand die kan zeggen of er nog overlevenden zijn van de 3de brigade Rumbeke die gelegerd was in Ierland. Mijn pa die gelukkig nog leeft en die soldaat was bij die eenheid zou dit graag weten. In bijlage een paar foto's uit Carickfergus 1945 . Mijn pa is de linkse soldaat ( op de 2de foto de 2de van links

Beste,

=> De jongste oorlogsvrijwilligers zijn geboren in 1927 en zijn nu dus flinke tachtigers.

=> De meesten onder hen zijn geboren na 1920, ongetwijfeld zijn er nog veteranen van de Brigade Rumbeke.

=> Hun rangen raken wel uitgedund doch het zou erg zijn mocht jouw vader de laatste overlevende zijn van de ganse Brigade...


Groeten,

Nick
pauwjoske
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:52
Locatie: Roeselare

Re: 3de Brigade Rumbeke

Bericht door pauwjoske »

bedankt Nick voor uw reactie. Ik dacht ook dat er niet veel meer zouden over blijven.
Hierbij wat info over mijn Pa. Mijn pa is geboren in 1924. Zat ondergedoken in Frankrijk, Vauchelle en Authie samen met andere Belgen.Hij tekende als oorlogsvrijwilliger te Brugge op 9 februari 1945, dan werd hij ingelijfd in Oudenaarde op13/3/1945 bij de 3de Infanterie Brigade Stafcompagnie 1ste Bn onder stamboeknummer 503/305. Vertrokken naar Ierland en in juni en augustus 45 kreeg hij opleiding in Larne. Bij het overkomen naar België verbleven ze een tijdje in Knokke om daarna te vertrekken naar Werdhol in Duitsland. Hij demobiliseerde in 1946.
Gebruikersavatar
ringo
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 mei 2011 20:25

Re: 3de Brigade Rumbeke

Bericht door ringo »

Beste,

Ik kan u misschien wel verderhelpen, ik ben ( niet zo lang meer ) secretaris van de "Vriendenkring der Oudgedienden
van de 3de inf-brigade Rumbeke"

De vriendenkring telt momenteel nog zo'n vijftigtal leden en jaarlijks maken wij nog zo'n drietal blaadjes en komen we nog één keer samen...

Anders moet je me eens een PB sturen?

Groeten
Alea iacta est - Ἀνερρίφθω κύβος

http://www.everyoneweb.com/uniformen
AnnW
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2017 14:26

Re: 3de Brigade Rumbeke

Bericht door AnnW »

Mijn opa zat ook bij de 3e Brigade Rumbeke. Hij is helaas enkele maanden geleden overleden. Daardoor begin ik nu vanalles op te zoeken over zijn brigade. Ik vind het jammer dat ik jouw reactie nu pas zie.
Ik weet wel dat hij nog regelmatig samenkwam met andere oudstrijders. Die hebben dan ook voor een heel mooi afscheid gezorgd op zijn begrafenis net zoals hij dat wou!
Peter T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:40

Re: 3de Brigade Rumbeke

Bericht door Peter T »

Ik had deze post nog niet opgemerkt. Mijn vader was bij de brigade Rumbeke. Ik meen hem herkend te hebben op de groepsfoto (1ste links). In bijlage een foto waarop ik de twee soldaten van foto 1 meen te herkennen. Mijn vader is spijtig genoeg overleden.

Peter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
M907
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2012 13:46

Re: 3de Brigade Rumbeke

Bericht door M907 »

Mijn schoonvader zaliger, André Salembier, was ook bij de Brigade Rumbeke en had zijn opleiding in Noord Ierland en dan via oostende - Knokke naar WERDOHL in Duitsland gegaan. Onderstaande eens bekijken.
http://www.be4046.eu/Rumbeke.htm
arty gunner
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 jun 2011 18:31

Re: 3de Brigade Rumbeke

Bericht door arty gunner »

In Berlaar is ook nog één iemand in leven die bij de Brigade was.
Plaats reactie

Terug naar “Belgian Forces in the United Kingdom 1940-45”