WOI Uniform hulp

De geschiedenis van het Belgische leger in de periode 1914-1918.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Akko
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:13

WOI Uniform hulp

Bericht door Akko »

Hej iedereen,
na lange tijd ben ik er nog eens ;)
Ik heb dus een vraag en zal dus overkomen als een 'groentje' maar ik ben totaal niet thuis in WOI ABBL materiaal :p
Ik zou dus ten ere van mijn betovergrootvader zijn uniform willen samenstellen. Ik had dit al heel lang in gedachten maar het is er nooit van gekomen, maar nu is de tijd rijp! :D

Dus; welk khaki uniform, wat voor soort materiaal zou hij gedragen hebben moest hij volledige bepakking hebben?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jean Louis Huysmans, geboren te Thisselt, 24 April 1888. Hij heeft 4 jaar aan de zijde gevochten van de '2ieme Chasseurs à cheval' en de '5ieme Lanciers' . Op 21 maart,1918 is hij gewond geraakt en geëvacueerd en werd daarna lid van het '18ieme Artillerie' tot in 1919.

Alles is welkom! Ik had al m'n personen dat er iets van afwisten gecontacteerd maar helaas...
(BTW weet iemand waar m'n deze kledij zoal haalt in reproductie? Als het origineel zou zijn dan zou het maar in de kast hangen)

thanks!
Akko
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:13

Re: WOI Uniform hulp

Bericht door Akko »

niemand? :roll:
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: WOI Uniform hulp

Bericht door Paddy »

Hallo Akko,
Cavaleristen staan nu niet bepaald bekend als de soldaten met een enorme bepakking op de rug, daarvoor hadden ze een paard.
Een origineel WOI kakhi-uniform Jagers te Paard of Lansiers zou ik zeggen: vergeet het. Reproductie is mogelijk met de hulp van een goede kleermaker, en dan nog een die verstand heeft van historische uniformen. Momenteel zijn deze kleermakers wat overwerkt en kunnen met moeite de vraag aan.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Akko
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:13

Re: WOI Uniform hulp

Bericht door Akko »

Bedankt Paddy!
Spijtig dat origineel helemaal uit te sluiten is :(

Ik begrijp het helemaal dat ze wat overwerkt zijn nu met 100 jarig herdenken ervan, maar ooit probeer ik in het bezit ervan te komen 8-)

Ik weet dat cavalerie niet zoveel bepakking heeft, daar ik ook WOI Imperial Don doe en deze ook bijna niets mee hadden;
hoe lichter hoe beter

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:01
Locatie: Bree

Re: WOI Uniform hulp

Bericht door Stef »

Fidelitas et Superbia
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: WOI Uniform hulp

Bericht door Yente »

Stef schreef:http://schipperfabrik.com/store/index.p ... 17_157_159 hier hebben ze replica uniformen
Maar enorm prijzig. De tip die ik heb gehad is om met plannen van de uniformstukken gewoon naar een kleermaker gaan of een familielid die het ook kan.
Succes Akko! ;)
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie

Terug naar “De Eerste Wereldoorlog - la Première Guerre Mondiale”