Informatie gezocht

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Scrat
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2021 23:03

Informatie gezocht

Bericht door Scrat »

Hallo allemaal,
Op zoek gegaan naar info over de militaire dienst van mijn vader en zo op dit forum terecht gekomen.
Mijn vader was nogal gesloten deze onderwerpen en ik heb hem toch wel vroeg verloren zodat nu besef dat ik zo veel had willen vragen en weten en zoals alles realiseer je je dit pas als het veel te laat is.
Mijn zoektocht is tweeërlei :
1.
Mijn vader is als jonge man gedeporteerd naar Duitsland om te werken. (voor zijn indiensttreding bij het leger)
Wat ik me daarover herinner is dat hij zei dat hij assen moest draaien voor vliegtuigen.
Natuurlijk zou ik daar graag meer over te weten willen komen.
Ik heb nu contact opgenomen met het archief in Brussel, in eerste instantie hebben ze niets gevonden, maar werd nu doorgestuurd naar een ander persoon, daar wacht ik nog af.
Nochtans ontving hij jaarlijks een (kleine) vergoeding van een of ander fonds.
Ik beschik over datums van deportatie en een dossiernummer.
2.
Ik had graag een tijdlijn gevonden over de tijd en de plaatsen waar hij gekazerneerd is geweest.
Ik weet nog een paar dingen zelf, maar had graag iets zwart op wit gevonden. (5de linie -Soest, SDRA - Soest, Krijgsauditoraat Neheim, 17 Lt Avn Werl,dan Elsene (denk ik), dan Evere.
Deze week ben ik naar het militair archief geweest in Evere, maar het resultaat was enigszins teleurstellend.
Twee stamkaarten met zijn contractuele verbintenissen en zijn bevorderingen, maar geen informatie over zijn kazerneringen.
Alle verder info om mij verder te helpen is welkom !
Bedankt,
Groeten,
Danny
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Informatie gezocht

Bericht door Exjager »

Kijk eens op het volgende :

viewforum.php?f=76
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”