Positie 1ste Jagers Te Voet na terugtocht Luik (7 augustus 1914)

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Magnus79
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2020 21:15

Positie 1ste Jagers Te Voet na terugtocht Luik (7 augustus 1914)

Bericht door Magnus79 »

Hallo allemaal,

ik probeer het parcours van mijn voorvader Alphonse Magnus neer te schrijven die bij het 1ste Regiment Jagers Te Voet (15de gemengde) zat. Hij was er bij vanaf de eerste veldslag in Luik tot hij op 5 november reeds sneuvelde in Pervijse.

Over het doen en laten van het 1ste JTV in Luik heb ik veel info kunnen terug vinden. Ook zeer gedetailleerde info. Maar dan loopt het vast.... en vind ik amper nog iets terug over het 1ste Jagers, de 15de gemengde of de 3de LA.

Laatste info die ik heb is dat ze na de slag bij Luik op 6 augustus, samen met het 4de JTV, bij de 3de legerdivisie geplaatst worden, en dat ze op 7 augustus stelling namen ter hoogte van Hoegaarden, achter de 1ste LA (Tienen) en de 5de LA (Perwez). Maar daar stopt het...

Heeft iemand hier meer info over, of kan iemand me door verwijzen naar meer info? Ik sta op de wachtlijst om Alphonse zijn militaire dossier in te kijken, maar wegens corona is de leeszaal nog toe, en zijn er nog bijna duizend wachtenden voor mij.... Dat zal dus niet voor meteen zijn vrees ik!

Alvast bedankt voor de eventuele info!
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Positie 1ste Jagers Te Voet na terugtocht Luik (7 augustus 1914)

Bericht door Bram1940 »

Hallo,

De archieven van de 1 LA (ex-Moskou-archieven) zijn geïnventariseerd. Misschien kan je eens horen bij het WHI in Brussel of de archieven van 3LA beschikbaar zijn voor raadpleging.

Gtn,
Bram
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”