ABL in miniatuur..0

Alles wat kan helpen om dit forum nog beter te maken.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
georges-cdl
Berichten: 1031
Lid geworden op: 26 aug 2011 10:24
Locatie: Vlaams Brabant

ABL in miniatuur..0

Bericht door georges-cdl »

Een apparte gedeelte om ABL schaalmodellen aan te kondigen, te beschrijven (vliegtuigen, voertuigen, schepen, ...) ?

Heeft ook zijn plaats hier, denk ik ?
Gebruikersavatar
Gerfaut
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2016 17:52
Locatie: Halle
Contacteer:

Re: ABL in miniatuur..0

Bericht door Gerfaut »

Modelbouwtentoonstelling te Tienen op 03 Apr 2016 (gemeentelijke sportzaal) :shock:
Geen rozen zonder doornen
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: ABL in miniatuur..0

Bericht door Exjager »

georges-cdl schreef:Een apparte gedeelte om ABL schaalmodellen aan te kondigen, te beschrijven (vliegtuigen, voertuigen, schepen, ...) ?

Heeft ook zijn plaats hier, denk ik ?
Kan volgens mij bij Musea, Tentoonstellingen, Herdenkingen indien het een tentoonstelling of zo is,
indien eigen werk, dan kan het bij "Mijn verzameling."
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: ABL in miniatuur..0

Bericht door Walesha »

Anders geen slecht idee om ook even een rubriek: "ABL in miniatuur" of zoiets aan te maken.
Er bestaan idd veel schaalmodellen van militaire voertuigen en vliegtuigen waar je zonder meer een Belgisch van kan maken, in zover een Belgisch voer- of vliegtuig niet kant en klaar op de markt is.

Nu ja... ik steun in ieder geval het idee, verder laat ik het aan het over aan de bezieler van dit forum.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: ABL in miniatuur..0

Bericht door one_O_five »

We latren de eindbeslissing aan de eigenaar (Paddy) van het forum over.
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: ABL in miniatuur..0

Bericht door Walesha »

Ja idd, hij alleen neemt hier de beslissingen maar ik hoop toch wel dat hij het minstens wil overwegen. :roll:
Als het toch zover komt, wil ik als doorwinterde modelbouwer direct mijn steentje bijdragen...
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: ABL in miniatuur..0

Bericht door canadian2nd »

Walesha schreef: wil ik als doorwinterde modelbouwer direct mijn steentje bijdragen...
Zet ze maar vlug in "verzameling van" Walesha !
Daar kan van alles in.
mvg
canadian
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: ABL in miniatuur..0

Bericht door Walesha »

Oei! Da zal ni gaan vrees ik... ik heb alleen maar Amerikaans spul maar ik ben wel thuis in het aanbod op de markt ter zake.
Ik kan dus eventueel wel advies en tips geven welke modellen op schaal in aanmerking komen, wat er verkrijgbaar is, welke toebehoren enz. om bvb een Amerikaans model om te vormen tot een Belgisch.
Zo heeft bvb een mede-modelbouwer twee jaar geleden een Willy's omgebouwd naar een Belgische SAS Minerva en met dat soort zaken kan ik dus wel helpen.
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: ABL in miniatuur..0

Bericht door Bram1940 »

Walesha,

Ik ben al jaren op zoek naar een bouwdoos van de Latil M2TL6. Moest je er ergens een weten ...

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: ABL in miniatuur..0

Bericht door Walesha »

ADV Azimut heeft een paar modellen van de Latil maar het type dat jij vraagt staat er niet specifiek bij.
Ene lijkt er wel op... http://www.azimutproductions.com/ bovenaan de zoekbalk op de site "Latil" intikken.
Bart De Pauw
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 sep 2015 13:00

Re: ABL in miniatuur..0

Bericht door Bart De Pauw »

Ik hou mij bezig met o.a. het Belgische leger in 1940. Er bestaat heel wat spul in 1/35.Het vraagt alleen soms wel wat zoekwerk om de kits te vinden.
Zelf heb ik vorig jaar mijn T15 afgewerkt en staat er nu een ACG1 en een Belgische Bofors op de planning. De Vickers utility en een Belgische poort zitten nog in stock.
Graag kom ik in contact met andere modelbouwers over dit onderwerp.
Plaats reactie

Terug naar “Mijn idee!!! - Mon idée!!!”