Google Earth bestanden uploaden

Alles wat kan helpen om dit forum nog beter te maken.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
jdv
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:28
Locatie: Vollezele

Google Earth bestanden uploaden

Bericht door jdv »

Om een overzicht te krijgen van bepaalde sectoren van het front ben ik begonnen met de aanmaak van een Google Earth bestand. Hier staan een aantal belangrijke plaatsen (OP's, Boerderijen, loopgraven, bruggen,...) op aangeduid. Gezien de informatie afgeleid is van oude merkschetsen is 100 procent correctheid niet gegarandeerd, maar voor mij is het een handige tool om het overzicht te behouden. Ik heb geprobeerd om hetgene ik tot nu toe aan informatie verzameld heb op het forum te plaatsen, maar spijtig genoeg kunnen bestanden met een .kmz extensie niet geupload worden.
Indien iemand Ideeën heeft om dit toch mogelijk te maken, laat maar weten en dan doe ik het nodige. (Hou er wel rekening mee dat ik niet veel van computers weet)

Alvast een voorsmaakje...
Screenshot GE.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Google Earth bestanden uploaden

Bericht door Paddy »

Prachtig initiatief!!!!

De technische kant moet onze One-O-Five eens bekijken en die gaat hier morgen zeker zijn zegje doen ;)
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
jdv
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:28
Locatie: Vollezele

Re: Google Earth bestanden uploaden

Bericht door jdv »

Ack

Hopelijk heeft hij een oplossing :)

JDV
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Google Earth bestanden uploaden

Bericht door one_O_five »

Een kmz bestand is er een dat enkel en alleen in Google Earth voorkomt en het is ook geen beeld of foto, zelfs al zou ik dit bestand vrijschakelen om een uplaod mogelijk te maken valt er op een forum niet veel mee aan te vangen want een dergelijk bestand is in feite slechte een verzameling coordinaten en stuurbevelen voor Google Earth.
De persoon die de kaart wil bekijken moet dan ook Google Earth op zijn PC installeren.

Een betere oplossing is te werken met Google Maps, hier werkt men in de browser en dat laat dan ook toe te werken op systemen met Linux en Mac, eens de kaat gemaakt publiceert men de link en de personnen die de link hebben kunnen dan op de kaart toegrijpen.
Een bijkomend voordeel is dat men de kaarten niet openbaar hoeft te maken zodat gans het internet ze ziet maar enkel de personen die de link kennen, in dit geval de leden van het forum, verder kunt ge dan mensen uitnodigen om aan Uw kaart mee te werken wat soms praktisch kan zijn.

Hier volgt een voorbeeld van zo een map.

http://g.co/maps/s5j34
jdv
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:28
Locatie: Vollezele

Re: Google Earth bestanden uploaden

Bericht door jdv »

Dat ziet er ook handig uit, vooral omdat je dan met meerdere mensen kan samenwerken.
Gezien ik in het archief geen internetaansluiting heb, kan ik daar zelf echter niet zo veel mee aanvangen.
Indien er toch mensen zouden zijn die met Google Earth werken en een kijkje willen nemen naar deze kaart, aarzel niet om een berichtje te sturen, dan mail ik ze wel door.

JDV
Plaats reactie

Terug naar “Mijn idee!!! - Mon idée!!!”