Plaatsen van foto’s - grootte van de bestanden

Mededelingen i.v.m. het forum

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2264
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Plaatsen van foto’s - grootte van de bestanden

Bericht door Bram1940 »

Beste forumleden,

Nadat het forum vorig jaar een upgrade ondergaan heeft, is de capaciteit om grotere foto’s op te laden, vergroot.

Met dank aan one_O_five is het voortaan mogelijk om gemakkelijker foto’s op te laden bij het plaatsen van berichten. We gaan er van uit dat dit het gebruiksgemak ten goede zal komen en dat personen die terughoudend waren m.b.t. het posten van gedocumenteerde berichten, zich nu minder geremd zullen voelen.

We hopen dat jullie deze ingreep weten te appreciëren. Moesten er vragen en/of opmerkingen zijn, horen we die graag.

Wat het plaatsen van foto’s betreft, willen we nogmaals verwijzen naar de forumregels die geacht worden ondubbelzinnig aanvaard te zijn door eenieder bij het plaatsen van berichten op dit forum.

Veel plezier op hét forum en hou het veilig,
Het forumteam.
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1862
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Plaatsen van foto’s - grootte van de bestanden

Bericht door canadian2nd »

Ik veronderstel dat we toch nog moeten resizen Bram ? Wat zijn de nieuwe waarden in pixels, of heb ik dat ergens gemist ?

mvg
Jan
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2264
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Plaatsen van foto’s - grootte van de bestanden

Bericht door Bram1940 »

Dag Jan,

Het formaat zou nu het dubbele van voorheen mogen zijn. Voor sommige grote bestanden zal resizen wellicht nog nodig zijn.

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Plaatsen van foto’s - grootte van de bestanden

Bericht door one_O_five »

Tegenwoordig een foto nemen in 4K ... of meer ... is met een modern toestel normaal, de PC is meestal krachtig genoeg om dat beeld ook te bewerken.
De server kan dergelijke beelden ook opslaan, dat kan ik instellen maar er zijn andere elementen die meespelen.
Als ge dit forum bekijkt op een gsm past de breedte zich automatisch aan, hetzelfde op een pc met een 4K scherm, maar daar zult ge dan zien dat de er twee grote witte randen naast het forum zijn.
Een beeld in 4K op het forum zal dan zowel op een gsm als op een 4K beeldscherm automatisch aangepast worden, dat is helemaal geen probleem voor modern materiaal.
Maar nu komt het maar, zelfs al hebt ge een onbeperkt abonnement bij Uw provider houdt dat ergens op en loopt ge de kans om de rest van de maand aan verlaagde snelheid te surfen.
Dat is ook zo voor de lezer op het forum, grote bestanden plaatsen die technisch gezien toch verkleind zichtbaar worden is eigenlijk spelen met de bandbreedte van de leden, sommigen onder ons gaan misschien nog online met 5 of 10 GB per maand en persoonlijk vindt ik dat de reclamejongens daar al meer dan genoeg van "verbrassen".
Plaats reactie

Terug naar “Het dagorder - l'ordre du jour”