Paddy, een zeer behulpzame 'moderator'

Mededelingen i.v.m. het forum

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Gesloten
Akko
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:13

Paddy, een zeer behulpzame 'moderator'

Bericht door Akko »

Na 2 vragen te stellen aan onze goede moderator op een goede paar weken, heeft mij om geen enkel deftige reden mij geblokkeerd voor hem nog PM's te sturen.

Dit toont aan dat hij totaal niets van iemand aantrekt, niemand wilt helpen.

dit is LAAG en RESPECTLOOS.

hij had m'n respect, nu totaal niets meer, en iedereen zal het te weten komen ;)

mvg,
Nicolas
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Paddy, een zeer behulpzame 'moderator'

Bericht door one_O_five »

Niet heel duidelijk geformuleerd Akko, over wie hebt ge het, en moest ge via PM problemen hebben met iemand is dat geen reden om dit hier zo te schrijven, U verlaagt Uzelf tot wat ge iemand anders verwijt.
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Paddy, een zeer behulpzame 'moderator'

Bericht door Paddy »

Nicolas,
ten eerste heb ik niemand geblokkeerd en ten tweede ben ik ook niet "alleswetende". Sinds meer dan een decennia probeer ik de belangstellenden op een degelijke manier te informeren over de geschiedenis van het Belgische leger, maar ik heb ook beperkingen die zich situeren in de privé en beroepswereld. Met de aanloop naar kloteviering van "100-jaar Grote Oorlog" zit mijn mailbox dagelijks vol met alle mogelijke vragen over de Eerste Wereldoorlog die niet altijd makkelijk te beantwoorden zijn, dus mijn excuses dat niet iedereen antwoord krijgt.
En om naar een zin uit je PB naar mij te verwijzen:
Voor mij hoeft u zelfs niet meer antwoorden, ik vind alles wel mezelf
Wat ik weet, weet ik al voor 75% voor internet bestond ;-) Op dit Forum wordt informatie gedeeld, mijn facebook-pagina "Militaria-Ruilbeurs "Hangar 42" Dendermonde" is een reclameblok en niet direct een heen-en-weer communicatieblog.

Een citaat uit bovenstaand bericht waar ik het moeilijk mee heb:
Dit toont aan dat hij totaal niets van iemand aantrekt, niemand wilt helpen.
Maar ja, ik ben het al sinds jaren gewoon om stront over mij heen te krijgen, van hoog geschoolden die denken dat je alles op de unif leert, van handelaars die vinden dat ik hun zaken verpruts door informatie te delen en van snotneuzen met lange tenen en een kort lontje :cry:
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Paddy, een zeer behulpzame 'moderator'

Bericht door Paddy »

PS. Ik ben geen moderator maar beheerder, ik betaal hier maandelijks voor!
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Akko
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:13

Re: Paddy, een zeer behulpzame 'beheerder'

Bericht door Akko »

Wie kan er wel een alleswetende persoon zijn? Niemand...
door aan iedereen iets te vragen kom je ergens gemakkelijker dan iets anders.
In mijn wereld helpt men elkander voor in een uitbeelding te komen, elkaar helpen, steunen. Zeker voor mensen dat het goed menen en al bekend zijn in de wereld. Zeker omdat het hier gaat om iets klein. Door elkaar te verafschuwen, te ontwijken, zo is de reenactorwereld aan het kapot gaan. Bijna iedereen in België doet er al aan mee.

Ik vroeg gewoon het emailadres van iemand dat in u groep zit, toch niet zo moeilijk om te antwoorden denk ik?
(in het begin ging het om reproductie kledij, daar ga ik mee akkoord moest je er niet op antwoorden)

Ik begrijp dat 2014 eraan komt en dat heeft erge gevolgen voor de hobby op één manier. Dat maakt een hobby kapot door de personen die het enkel 'cool' vinden.

Het komt erop neer...
Talloze berichten gestuurd via pm hier op dit forum (3, alez 2 omdat de 3de niet lukte) en ook via facebook (1)..
In totaal, 0 response...
en ik ben dan misschien nog wel ne snotneus, maar ne snotneus dat al redelijk wat kennis heeft ;) ( abbl zit nog in z'n kinderschoenen bij mij)
Korte lont zeg je? Ik wacht al van 28 maart op een antwoord? We zijn nu 18 april... Gij ga me nie zeggen dat ik een korte lont heb ;)
Een citaat uit bovenstaand bericht waar ik het moeilijk mee heb:
Als je het zo moeilijk hebt? Waarom antwoord je dan gewoon niet op pm's? Je gaat mij niet zeggen dat ge hier op het forum honderden pm's per dag ontvangt??? Als je dan toch behulpzaam bent? waarom stuurde je dan gewoon geen pm met ja of neen? Dat duurt nog geen minuut. Ik vraag toch niet teveel? Behulpzaam zijn en niet antwoorden, dat is nog al tegenstrijdig ;)

handelaars zijn handelaars, zij zien naar het geld. Naar die mensen moet ge allesbehalve gaan zien. Ook zijn de hooggeschoolden niet de slimsten, dat weet gij als ik als de rest.

@one o five, zoals al vermeld, gaat het hier over paddy...
Ik kan het niet zomaar laten passeren. Ik kan hem zelfs niet meer bereiken via dit forum per PM omdat zijn account voor PM's te sturen zogezegd niet meer bij mij bestaat... Daarbuiten zelfs niet op facebook.
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Paddy, een zeer behulpzame 'moderator'

Bericht door Paddy »

In bepaalde delen van de re-enactment wereld ligt het materiaal voor het grijpen, in de ABL-wereld is dat niet zo evident. Wij maken onze kleding en uitrusting zelf, onze groep groeit, en onze kleer- en lederbewerkers geraken overwerkt. Deze mensen vroegen er zelf om om hun adres niet door te spelen naar anderen, dus doe ik dat.

Wanneer het over mijn mailbox gaat, een paar voorbeelden:
Geachte heer De Wolf,
Graag had ik van jou vernomen wat de verstandhouding was tussen Koning Albert I en zijn staf, alsook de verhouding van de officieren naar de manschappen toe.
Zou U mij tevens de verschillende wapens, uitrusting en uniformen kunnen beschrijven van alle eenheden van het Belgische leger in de periode 1914-1918.
Dank bij voorbaat
Hallo,
Ik ben een student en woon in Antwerpen en moet voor school een werk maken over de oorlog in mijn streek. Zou jij mij daarover zoveel mogelijk documentatie als mogelijk willen doorsturen, liefst getypt en geen scans of PDF.

PS. Graag wat spoed want ik moet woensdag a.s. mijn werk op school afgeven.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Paddy, een zeer behulpzame 'moderator'

Bericht door Exjager »

Akko schreef:Na 2 vragen te stellen aan onze goede moderator op een goede paar weken, heeft mij om geen enkel deftige reden mij geblokkeerd voor hem nog PM's te sturen.

Dit toont aan dat hij totaal niets van iemand aantrekt, niemand wilt helpen.

dit is LAAG en RESPECTLOOS.

hij had m'n respect, nu totaal niets meer, en iedereen zal het te weten komen ;)

mvg,
Nicolas
Over uw vragen en antwoorden naar Paddy toe weet ik niks,
maar iemand zoals Paddy zijn handelen LAAG en RESPECTLOOS noemen, sorry maar dat is er ver over Nicolas!
Zeggen dat dit aantoont dat hij zich totaal niets van iemand aantrekt, niemand wilt helpen, man toch, over wie heb jij het?
Zeggen dan ik Paddy goed ken gaat te ver, maar in de vele jaren dat ik het met hem over ABL kon hebben was hij nog sneller dan het licht om trachten antwoorden en info te geven, en geloof me dat deed en doet hij voor velen!
Ik vind dat even "sorry" zeggen voor zo'n uitval best op zijn plaats is.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
fre
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:13

Re: Paddy, een zeer behulpzame 'moderator'

Bericht door fre »

Akko,

Ik ken Paddy evenmin als u en raad u dus in alle onpartijdigheid aan om de betekenis van het woord "moderator" eens op te zoeken. In tegenstelling tot wat u gelooft, heeft een moderator niet de taak (laat staan de plicht) om inhoudelijke vragen te beantwoorden of om op enigerlij wijze aan de vragen of grillen van andere forumleden tegemoed te komen. Zijn enige taak is het in goede banen leiden van de discussies op het forum en het melden van technische problemen aan de systeembeheerder. Dat eerste omvat ook het bannen van sujetten zoals uzelf die zich niet aan de netiquette of elementaire beleefdheid houden op het forum.

Ik hoop dat uw onwetendheid te wijten is aan jeugdige naiviteit die u hopelijk met de jaren ontgroeit. Zoals u zich nu opstelt doet u onze hobby geen goed, niet op dit forum en niet daarbuiten. Neem het aan van mij.

Mvg,

Fre
Akko
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:13

Re: Paddy, een zeer behulpzame 'moderator'

Bericht door Akko »

Inderdaad, in bepaalde delen.
Ik zit ook namelijk in delen waar ik zelf m'n kledij moet maken ;) Ik kan moeilijk hun gaan vragen iets te produceren die er totaal niets van afweten.

Kijk, ik kan onmogelijk iemand zijn privé leven weten.
Real life is a bitch, geen enkele persoon heeft het makkelijk, zeker nu in tijden van crisis niet.
Paddy, gij hebt het misschien niet gemakkelijk, (sterkte ;) ) maar andere mensen ook niet.

Mijn laatste vraag was gewoon voor een adresje van iemand... Als ge gewoon antwoorde, "sorry ik mag het niet doorgeven", ok dan snap ik dat helemaal en dan heb ik daar respect voor. Ik zit in de wereld van reenacting, en ik begrijp dat.
Ik wou die persoon in kwestie gewoon hem vragen van hoe hij iets zou gemaakt hebben. Ik wou het zelf namaken,Is daar iets mis mee?
Ik heb gevraagd weet jij toevallig waar ze uniformen daarvan hebben,, antwoordje zoals, sorry ze zijn overwerkt, ik mag niks doorgeven, wederom zou ik het begrijpen, maar niets antwoord...
Mij komt dat over als ik wil niet helpen, kwil me u niks te maken hebben, en zeker mij bannen voor pm zegt al genoeg.

Ik kan dat goed geloven dat hij vriendelijk is tegenover andere personen en die goed helpt.
Ofwel verschillen we zo hard van levenstijl & mening, maar een sorry kan ik onmogelijk op dit moment zeggen.

elementaire beleefdheid is bij mij antwoorden op iemand, zelfs al is het zo kort als iets.
Zou hetzelfde zijn moest ge iemand tegenkomen in het 'echte' leven en ge stelt hem een vraag en hij loopt door.
Op een manier hetzelfde... Bij mij is de pot met water gewoon overgekookt nu, ik heb verscheidene mensen rondom mails gevraagd maar helaas. Geen aanval op hun, maar de meeste waren van de patrouilleurs.
Daarbuiten, geen goed voor onze hobby? Sorry dat ik niet ja knik zoals alle kuddebeesten in de hobby en m'n gedacht durf zeggen.
Naiviteit, wie weet. Ik stel me misschien niet goed op op dit forum, maar de hobby schaad ik hiermee niet ze, excuseer mij.
de hobby is in principe in Belgie toch al naar de knoppen, dus wat valt er dan nog te schaden?

we kunnen hierover bezig blijven, ik wil niet het laatste woord hebben, maar dit zijn de laatste woorden dat ik hieraan vuilmaak.

Ne pm van 5 seconden typen, "sorry kmag niks doorgeven", was al meer dan genoeg. Dat is elementaire beleefdheid bij mij
Dan was al dit niet nodig geweest ;)
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Paddy, een zeer behulpzame 'moderator'

Bericht door one_O_five »

Akko, als Admin van het forum stel ik U een vraag waar ge geen antwoord op moet geven want om verdere zinloze discussies te voorkomen zal ik hier afsluiten.
Waarom hebt ge het bedoelde lid zelf niet met een PB om zijn mailadres gevraagd ???
Gesloten

Terug naar “Het dagorder - l'ordre du jour”