Forum springlevend !!!

Alles wat kan helpen om dit forum nog beter te maken.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2271
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Forum springlevend !!!

Bericht door Bram1940 »

Hallo,

Nog maar net is er een medelid die de vraag geplaatst heeft of dit forum "OP STERVEN NA DOOD" is. Het bewuste medelid plaatste zijn laatste actieve bijdrage in augustus 2022. Van iemand die verwacht dat het forum op volle kracht draait, is de eigen bijdrage dan toch eerder beperkt te noemen. Ik wil daarmee zeker geen steen gooien, maar het stuit wel tegen de borst. Vooraleer je het forum waarop heel wat vrijwilligers hun zeer geapprecieerde bijdrage leveren, schade toebrengt met negatieve berichten, kijk je best eerst even in eigen boezem.

Hierna wat statistisch materiaal om de "zwijgende massa" duidelijk te maken dat het forum wel degelijk leeft en zijn waarde heeft:
- de recente post over de Rijnbezetting (02/02/2024) haalde op een maand tijd 595 views!!!!
- de recente post over het 4de Grenadiers (04/02/2024) haalde op een maand tijd 498 views!!!
- de recente post over de artillerie in de omgeving Luik (18/02/2024) haalde op een halve maand 320 views!!
- de recente post over Adjudant Verschelden (03/03/2024) haalde op een maand tijd 127 views!
Laat het duidelijk wezen dat deze berichten in verschillende toopics geplaatst werden (WOI, interbelllum, ...).

Kijkt er nog iemand naar dit forum?

We gaan nog even verder:
- de dood van Ancia (27/12/2023) haalde 1.238 views!
- de post "Uit de erfenis" (16/11/2023) haalde tot nu 05/03/2024 zo'n 938 views!!
- de post over de stamboeknummers (30/07/2023) haalde reeds 2.129 views!!! en
- de post over de Amerikaanse leveringen in 1919 (13/03/2023) is al goed voor 2.572 views!!!!
Het zijn maar enkele voorbeelden. Er zijn er die al vlotjes over de 100.000 views gegaan zijn.

Met andere woorden, het forum is springlevend. De mensen die enkel komen kijken, blijven steeds welkom. Diegenen die iets willen posten om alzo hun bijdrage te leveren aan de rijkdom van dit forum, worden toegejuicht en aangemoedigd dat zeker te doen. Deze encyclopedie over de geschiedenis van de Belgische strijdkrachten kan er alleen wel bij varen.

En wat sommigen al weten, geduld is een mooie deugd. Ook in tijden van snelle "social media"-berichtgeving.

Veel lees- en schrijfplezier verder.

Bram
clash
Sponsor 2022-2023
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jun 2011 20:09

Re: Forum springlevend !!!

Bericht door clash »

Dag Bram,

Helemaal mee eens! Liever kwaliteit dan kwantiteit.

(Al denk ik wel dat een aantal van die views op dit forum te wijten zijn aan bots.)

groeten,
Bert
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2271
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Forum springlevend !!!

Bericht door Bram1940 »

Dag Bert,

Hulp uit AI-hoek? Kan zijn. Alleszins betalen we geen duistere organisaties om het aantal views op te krikken. We hebben de centjes nodig op het forum draaiende te houden 😅

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Forum springlevend !!!

Bericht door one_O_five »

Bots worden niet meegerekend in het aantal views, en KI of AI heeft daar ook geen invloed op de tellers van de topic's, wel in de totalen op de server..
Spam werd vermeden door automatisch lid worden uit te schakelen en elke vraag tot lid worden goed te bekijken, mailadres, IP nummer en dergelijke.
Ook de motivatie om lid te worden speelt een rol, hierdoor weten we dat veel leden op zoek zijn naar informatie over voorouders, eenheden of collega's, deze leden zijn lezers en zullen dus niet veel bijdragen schrijven.
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2271
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Forum springlevend !!!

Bericht door Bram1940 »

Ok one_O_five, we kunnen dan aannemen dat het aantal views vrij correct is.

Nogmaals voor de geïnteresseerde lezers, vragen staat vrij.

Groeten,
Bram
wolf
Berichten: 275
Lid geworden op: 13 jun 2011 12:29

Re: Forum springlevend !!!

Bericht door wolf »

Laat de vrijwilligers die dit forum voor ons verzorgen zich niet ontmoedigen door 1 enkele niet zo positieve post.
Gewoon negeren.
PaCo: 2Codo '70-'71, rappels: '74, '81
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Forum springlevend !!!

Bericht door jef »

jumping.gif
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4384
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Forum springlevend !!!

Bericht door Exjager »

Gewoon posities innemen en wachten op verdere orders ;-)
Ondertussen rustig het forum lezen en eventueel iets posten zonder de positie te verraden ;-) :lol:
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
Obusje
Sponsor 2022-2023
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 mar 2016 14:57
Locatie: Frankrijk

Re: Forum springlevend !!!

Bericht door Obusje »

Exjager schreef: 06 mar 2024 21:32 Gewoon posities innemen en wachten op verdere orders ;-)
Ondertussen rustig het forum lezen en eventueel iets posten zonder de positie te verraden ;-) :lol:
Zeer inspirerende woorden van Exjager na de positieve situatieschets over het forumfrontverloop
door bevelhebber Bram1940.
Eigenlijk te oud voor actieve dienst maar nog te jong voor een vitrinekast in het KLM te Brussel, ben en
blijf ik mobilisabel voor de goede forumzaak. Ik ga dit weekeinde mijn parachute motvrij maken en mijn
battle dress naar de droogkuis brengen. En laat wat Jupiler-gaatjes bijmaken in mijn koppelriem.
Politiek Brussel heeft geen bezwaar. Sinds enkele jaren zijn buitenlanders welkom bij Defensie.
Vriendelijke groet / Cordialement,
Obusje
Plaats reactie

Terug naar “Mijn idee!!! - Mon idée!!!”