Coeur

Hier kunt U zich aan de andere forumleden voorstellen.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Coeur
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2023 16:37

Coeur

Bericht door Coeur »

Hallo
Ik ben een verwoed verzamelaar van stormlampen ,lampen .
Lampen gebruikt in WO1 :WO2 dragen mijn voorkeur weg (zowel Duits ,Frans ,Engels noem maar op).
En zoals gewoonlijk is er heel weinig of niets van informatie te vinden als het over onze Belgische helden gaat .
Die moeten toch ook verlichting gebruikt hebben in de trenches of op rust in het achterland (WO1).
Alle info is welkom .
Grtz Coeur
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Coeur

Bericht door jef »

Hoi Coeur,
Dan moet je zeker eens naar IFF Ieper gaan en het nummer 7 van de dossiers aanschaffen. 59 Blz lantaarnplezier voor maar 5 of 8 €.
Jef
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bupi
Berichten: 1277
Lid geworden op: 27 jul 2013 09:54

Re: Coeur

Bericht door bupi »

Welgekomen Coeur ,op dit Forum .

Hier zijn er al stormlampen voorbijgekomen , en we zijn al blij , als er ABL opstaat .

Verder WW1 tot WW2 zijn dat meer "tranchée " of " bunker" lampen .

Belgisch gebruikt maar niet "bevestigd " . Zal een "upke " plaatsen ,zodat ze bovenaan komen ,als ik ze terugvindt .

2016 Handfeuer Baby Special ABL 59 in tankbodem b.v. .Ben daarna beginnen de lampen op brokante markten omdraaien .

Enkel een Petro-Flam Nr 105 gevonden met tankbodem 262549 op geschilderd en ABL 1956 ingeklopt.

Verder ook de "huishoud " petroleum lampen en carbid / kaars / petrol fietslampen en andere bestudeerd .

Dit jaar bij de uitverkoop van een verzamelaar ,buiten de klassiekers ,een klein speciaal stormlampje gekocht .

SEPULCHRE'S S.G.D.G. L 268 = 12 de Linie .

Een " nachtmarslamp " voor 1914 ,Belgische infanterie . Top van 40 jaar verzamelen .

Hier eens plaatsen bij gelegenheid . Foto's hier plaatsen is niet evident .

De stormlamp " Coeur " is mij opgevallen door zijn speciale " glashefsysteem " .

Maar daar weet U natuurlijk meer over te vertellen .

Mvg; Pierre .
Coeur
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2023 16:37

Re: Coeur

Bericht door Coeur »

jef schreef: 14 dec 2023 11:10 Hoi Coeur,
Dan moet je zeker eens naar IFF Ieper gaan en het nummer 7 van de dossiers aanschaffen. 59 Blz lantaarnplezier voor maar 5 of 8 €.
Jef
Dikke mercikes maar had deze reeds aangekocht . Inderdaad pracht lectuur.
Coeur
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2023 16:37

Re: Coeur

Bericht door Coeur »

bupi schreef: 14 dec 2023 16:47 Welgekomen Coeur ,op dit Forum .

Hier zijn er al stormlampen voorbijgekomen , en we zijn al blij , als er ABL opstaat .

Verder WW1 tot WW2 zijn dat meer "tranchée " of " bunker" lampen .

Belgisch gebruikt maar niet "bevestigd " . Zal een "upke " plaatsen ,zodat ze bovenaan komen ,als ik ze terugvindt .

2016 Handfeuer Baby Special ABL 59 in tankbodem b.v. .Ben daarna beginnen de lampen op brokante markten omdraaien .

Enkel een Petro-Flam Nr 105 gevonden met tankbodem 262549 op geschilderd en ABL 1956 ingeklopt.

Verder ook de "huishoud " petroleum lampen en carbid / kaars / petrol fietslampen en andere bestudeerd .

Dit jaar bij de uitverkoop van een verzamelaar ,buiten de klassiekers ,een klein speciaal stormlampje gekocht .

SEPULCHRE'S S.G.D.G. L 268 = 12 de Linie .

Een " nachtmarslamp " voor 1914 ,Belgische infanterie . Top van 40 jaar verzamelen .

Hier eens plaatsen bij gelegenheid . Foto's hier plaatsen is niet evident .

De stormlamp " Coeur " is mij opgevallen door zijn speciale " glashefsysteem " .

Maar daar weet U natuurlijk meer over te vertellen .

Mvg; Pierre .
Dag Pierre, bedankt voor de info . Inderdaad zouden foto's tof zijn moest het lukken . Thx thx
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4384
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Coeur

Bericht door Exjager »

Welkom!
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2271
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Coeur

Bericht door Bram1940 »

Welkom!
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen - se présenter”